Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 958 ggr
Chocopops
2016-04-13 09:57
0

Pmdd

Sitter i tankarna att beställa hem pmdd till akvariet , då den värkar bättre än den jag använder mig av i dag, har denna http://www.zoo.se/happy-carbo.html Känns som om denna är väldigt lätt att överdosera med, sist jag hade i den hade jag nog på tok för mycket då de blev total spik av nitrit och nitrat , så när jag hade i den i går hade jag nog mer än helften av de som skulle va :p just för att jag inte våga, hur dosera ni andra pmdd? Å eran erfarenhet av de?

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

mimåne
2016-04-13 10:01
0

Happy carbo är inte en komplett växtnäring utan innehåller bara näringskällan Kol. Det innehåller inga nitrater alls eller andra näringsämnen.

Pmdd är en komplett växtnäring. Ingen komplett växtnäring innehåller kol så det får man köpa till om man vill tillsätta det.

När jag doserar pmdd använder jag ett ml mått =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
2016-04-13 10:08
0

# 1 okej men andra ord är pmdd mycket bättre än happy life :p antar att den även räcker mycket längre med :p

Chocopops
2016-04-13 10:12
0

Å vart beställer jag de på bästa ställe ? :p å kan maken ha de i sitt salt kar med ? ;) många frågor och fågetäcken när man åker buss :p

mimåne
2016-04-13 10:17
0

Jag vet inte hur det fungerar med näring i saltvattensakvarium. Fråga rovfisk om det =)

Du kan beställa det från haacks pmdd. Googla så hittar du honom och hans lilla butik.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Chocopops
2016-04-13 11:49
0

Då får jag ta å kolla upp de lagom till löning ;)