Lysrör
Det lysrör som sitter i nu är ett sylvania måste jag byta till nytt sylvania eller kan jag te.x ha ett aqua-glo? Har det namnet någon betydelse?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Nej det har det inte.
Bra tack. Någon här som har erfarenhet av just aqua-glo?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Jag har det. Det blir väldigt ljust i akvariet och saknar röd ton . Jag gillar ljuset själv och har det i det stora akvariet men i det lilla så har jag sylvania. Smaksak helt enkelt =)
Blir det någon förbättring på växterna med aqua-glo?
www.papillon.n.nu
Det där är jag inte expert på. :) Det får någon annan svara på ;)
Men vad tycker du?
www.papillon.n.nu
Har du lättare växter att göra med aå går det bra med aqua-glo men annars håll dig till sylvania. Har du två lysrör så mixtra med båda.
har ett på 15 w. Så sylvania är bättre då?
www.papillon.n.nu
Du kan byta till vilket slags nytt lysrör du vill så länge det är samma modell, t5 eller t8 samt samma längd och watt antal som det gamla.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#8 när du bara har ett rör så skulle jag välja Aqua glo
Tack # 9 och #10. Då kör jag på ett aqua glo.
www.papillon.n.nu