Vad heter växten?
Tror du det, finns de i olika varianter då? Trodde bara de fanns stora eller jättestora 😀 Dessa är små, längsta är nog max 10 cm.
Om det bara blir små plantor kan det vara Sagittaria subulata kanske?
Japp det finns olika storlekar
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Jag tror du har vallisneria där, även om den inte vill bli särskilt hög i ditt akvarium. Växten har de klassiska små svarta sträcken på skotten som är ett välkänt kännetecken för vallisneria. I ett av mina akvarium vill den heller inte bli hög utan stannar vid 10cm. I andra blir den mer än gärna lång. Det måste ha att göra med förhållandena ljus-näring, något är det som gör att den inte växer som den ska iallafall.
Jag har inget emot att den blir kort i mitt ena akvarium. Den växer bra och skottar av dig och ser fin ut. Jag låter den vara =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack för era svar. Intressant Mimåne att de kan bli så olika. Har planterat den vidare i flera kar och den fortsätter vara kort fast jag har lite olika ljus i dem. Dock samma näring - pmdd
Ja det är lite märkligt. Jag ger också pmdd i det akvarium där min vallisneria håller sig kort.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Finns ju en vallisneria nana och de den blir inte hög
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
#8: Nana blir också hög, omkring 30cm+, men den har tynnre strån än de andra sorterna.
Hälsningar Vemsan