Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1576 ggr
TccT
0

Äppelsnäckor

Ibland har man tur. Tvekade inte en sekund när jag köpte akvarieväxter igår och det gick några äppelsnäckor där! Borde väl trivas i en utedamm på sommaren i allafall?

Lizelda
1

Äppelsnäckor? Har du en bild? Dessa är förbjudna att köpa och sälja men om man ändå har dem så vill de ha ca 27 grader :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

TccT
0

Kanske går att få specialtillstånd? Köpte alla fyra dom hade. Men om dom förökar sig mycket finns det en fin liten sjö i närheten jag kan släppa ut en del i så det inte blir trångt i akvariet sen. Ska fota dom efter jobbet idag.

Itchy
4

#2 nej du ska absolut inte släppa ut äppelsnäckor i en sjö får du för många, så förstör äggklasarna -_-

att folk släppte ut äppelsnäckor i det vilda där de inte hör hemma, är anledningen till varför det är förbjudet att köpa/sälja dom

You can't spell Bitchy without Itchy

usvead
3

Bra aprilskämt….

TccT
4

Får väl äta dom med aprilsmör då. Försökte i allafall.

Lillyrod
0

👍

Sofi_79
0

Haha nästa roligt ju.

[Tinitusan]
0

haha!

Lizelda
3

Känns som att jag är den enda som inte har koll på datum! 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Februarias
0

Näe, jag tänkte direkt att det var ett aprilskämt. :D

Draken
1

😂 Ett tag trode jag att du hade fått total hjärnsläpp TccT 😂 Sen kom jag på att det var 1 April idag 😂

Men jag började ladda för att ge dig en så ordentlig utskällning, så du inte hade varit vatten värd, och risken är väl att du skulle lämna forumet i vredesmod efter utbrottet 😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

TccT
1

Tur du inte hann ladda och avlossa då. Men planerar man att sätta ut fisk,snäckor eller annat får man lov att ta en del. Sen kanske det i och för sig råkar vara någon ung person som inte tänker sig för bara. Så man får pejla lite först innan laddningen avlossas. Var ställde jag rullatorn nu då?

Draken
2

Jo, det har du rätt i, men eftersom jag visste att du inte är någon snorunge och att du har (normalt) väldigt sunda och bra åsikter, så trodde jag nästan att du hade fått en ordentlig hjärnsläpp (typ psykos eller liknande 😛)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mimåne
0

😂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Vemsan
0

Klockrent inlägg! Dock var jag skeptisk till allt igår då jag för första gången på flera dagar hade stenkoll på vilket datum det var 😂

Hälsningar Vemsan