Likvärdiga preparat?
Det verkar som om jag har tungmetaller i mitt vatten! (Har egen brunn.) Äppelsnäckorna och sandsnäckor dör, just nu vet jag att jag har två små posthorn och iaf en Japanese Trapdoor som lever. Fiskarna verkar helt ok, men en del växter, stargrass, vallisneria och nån vattenpestliknande, verkarinte må så bra. De blir lite genomskinliga och "vissnar"….
Vilka vattenberedningspreparat för att bilda tungmetaller är likvärdiga?
Sera Aquatan, Easy Life Filtermedium, Tetra Aqua Safe? Personalen på Arken Zoo i min lilla stad hade ingen aning och tyckte jag skulle köra enbart nån filtermedia för start av akvarium.
Råd och tips, någon?!
Jag skulle säga att alla vattenberedningsmedel som binder tungmetaller är likvärdiga. Du kan nog köpa vilket som av dem. Däremot tror jag att det du menar med "filtermedia" är en helt annan typ av preparat som kallas för Bakteriekultur. Det ger man i helt andra syften.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack, mimåne :D
Ja, jag fattade att vattenberedning för uppstart inte var det jag sökte. Men de vill ju sälja nåt så klart ;)
Jo så är det med försäljare. Bra att du kollar upp innan du gör några köp för litar man på säljarna blir det ofta fel hehe =)
Medarbetare på akvariefisk ifokus