Könsmogen ancistrus
Hej! Jag undrar när en Ancistrus blir könsmogen, den jag har är ca 6 cm. Kan man se på bilden om det är en hona eller hane? Jag gissar på att det är en hona för jag ser inga spröt eller vad man kallar det. Sen undrar jag också om man kan ha en brun (som jag redan har) och en albino? Jag vill inte ha yngel, så jag hoppas på hona :) Om man kan ha en albino med en brun så tänker jag skaffa en albino :) Mvh Nicole :)
(Ursäkta den dåliga bilden, har bara mobil kamera)
Den ser rätt liten ut på bilden om man jämför med växten i bakgrunden. Hur har du mätt den? Dom blir könsmogna vid 6-7cm och det är inget problem att blanda dom olika färgerna tillsammans. :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Ja jag har mätt den, när den satt på glasrutan, hen är några mm under 6 cm. Det är 2 växter som är planterade tätt, det är nog det som gör att växten ser lite större ut. Det var nog inte världens bästa vinkel heller haha! ;)
Men det är nog en hona
Ok :) om du har mätt den på så sätt, så är det definitivt en hona med tanke på storleken. Tänkte bara att vissa kör med ögonmått och då brukar det inte bli så bra :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Uppdatering! Var på velingeblomman idag och kollade, dom har massa fiskar, hittade Ancistrus albino malar! Hittade en som var ca 5 cm, så jag köpte den :) Min fråga är om det är en hane? Den har som små "piggar" runt munnen. Jag märkte det när jag kom hem. Min fråga är om man kan ha en brun hona och en albino hane (om det nu är en hane)? Jag tänker om det skulle bli yngel, eller är det okej?
Så söt hen är. Tror säkert det går bra dock vet jag inte hur det blir om de parar. Borde väl bli bruna yngel men vet ej
Albinon är nog en hane. Om dom skulle få yngel kan det bli båda färger eller bara den ena. Det beror på vad individernas föräldrar hade för färg. Dom leker rätt offta när dom kommit igång.
Mimåne jag har redan en kompis som kommer vilja ha något yngel om det blir några :) Sen har jag som tur är ganska många djuraffärer där jag bor, och dom bryr sig inte direkt om vad det är för avkommor :)
Jo det är ju sant mimåne, det har jag inte tänkt på. Men jag tror inte det blir yngel, annars så får jag sära på dom :)