Räkor, vita prick?
Nu har alla fiskar gått åt efter ett hemskt utbrott av vita prick. Stora Karet är nu rengjort och ny sand är i och har vart igång i några dagar. I karet fanns tidigare amanoräkor och fyra dvärgklogrodor som nu bor i lilla karet som också haft vita prick. Kan dessa två arter bära på vita prick? Tänkte att de snart skulle få flytta tillbaka i stora karet och undrar därför om jag måste göra något speciellt innan jag lägger i dem så inte framtida fiskar får vita prick av räkorna och grodorna? Liten konstig fråga men då ingen medicin hjälpte så vill jag göra allt för att det inte ska komma tillbaka. Ska även köpa ett litet ingångskar om jag köper nya fiskar
Det var verkligen ett mycket tråkigt och hemskt utbrott av vita prick du fick. Mycket märkligt att det aldrig blev bättre fast du kämpade med medicinen. Så här i efterhand undrar jag om det kan ha varit sammetssjukan istället, vita prick brukar ju inte vara så besvärligt att bota.
Ärligt talat så har jag faktiskt ingen aning om räkor kan få vita prick sjukan. Jag funderar på vem som skulle kunna veta. Hm, GuUuLd har ju hemskt mycket räkor och är kunnig. Kanske kan du pröva att skicka henne ett meddelande och fråga? Det vore ju intressant att få reda på hur det ligger till.
Medarbetare på akvariefisk ifokus