Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 1329 ggr
Mliaz
0

Letar Tetra AquaArt bänk, tips???

Hallå! AquaArt

Tänkte höra om någon vet var jag kan hitta en akvariebänk från Tetra AquaArt Evolution till ett 100liters akvarium. Tänkte starta upp ett akvarium men skulle helst vilja ha bänken till(jeg vet att jag kan ta ngn annan bänk, men det skulle bli så snyggt >.< )

Hur som helst, jag har googlat runt på nätet och hittar inte en enda återförsäljare för just bänken. (Akvariet var inga problem) Det enda jag hittar är en onlinebutik i Tyskland och då skulle det med frakt landa på 280 Euro vilket känns drygt. Då kan jag lika gärna gynna en svensk butik.

Är det ngn som har ngt tips? 

Kanske ngn liten onlinebutik som brukar kunna ta hem grejer som inte normalt finns i deras lager?

ALLA tips mottages tacksamt!! ;-)

http://fish.aquaristic.net/en/Aquaria-Aquarium/Aquarium-stands/Tetra-AquaArt-Aquarium-Cabinet-for-100-l-and-130-l-Aquarium-anthracite.html

Lilolizeit
1

Hade jag vart du så hade jag kollat med en lokalbutik och frågat om dom kunde ta in. Om du kollar imazo.se å hittar bänken så brukar affärer kunna beställa hem. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Mliaz
0

Jag har ringt Djurmagazinet i Östersund(där jag bor), de kunde ta hem den för 2900, jag nämnde att jag hittat den billigare från Tyskland, då sade tjejen att 2900 var "mitt" specialpris, deras ordinarie pris var 4900. Jag tackade för mig och ringde sedan Arken Zoo i Sundsvall(mkt bra bemötande där f.ö), de kunde också ta hem den och deras pris var också 2900(ordinarie, inget specialpris). Mkt märkligt att Djurmagazinets personal saltade priset så enormt.

Hur som, så verkar det som att det inte går att få ner priset mer så jag är lite fundersam över alternativ.

Ikea har Kallaxhyllan 77x40, så akvariet får plats men då undrar jag om ngn annan här inne har erfarenhet av Kallax som akvariebänk, pallar den tyngden?

Om man ska gå efter Ikeas rek. så är max belastning/hyllplan 13 kg. 🥵

ElinvBorg
0

Skulle inte ställa ett 100 liters kar på den bänken :/

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Lilolizeit
0

De låter helt bisarrt! 100liter känns mycket på en Ikeahylla.. Kanske kan göra en av lecablock å träskiva, som du målar. Alternativt små lastpallar/halvpallar å en träskiva. Kan ju hänga tyg från träskivan å täcka pallarna om man vill.,

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Mliaz
0

Crap, jag letar vidare! Tack, ska kolla hemmabygge också! 🙂

sauk1
1

Jag ringde pwss en gång och bad dem kolla upp att ta hem en bänk jag ville ha. Skickade t o m över en länk till utländsk onlinebutik. De återkom vänligt och hade gjort efterforskningar, så ge inte upp.

mimåne
0

Hoppas du hittar vad du söker🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus