Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1168 ggr
Luis_felipe
0

Akut! Döende Scalare

AKUT! Jag har en vit scalare som i 2-3 dagar bara stått vid mitt utflås och nästan hämtat luft vid ytan men han har ätit bra så att jag har inte brytt mig allt för mycket och igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så såg jag den liggandes på botten på sidan helt död så jag hämtade håven och försökte håva upp den men den låg så knasigt till att jag lyckades bara putta in den ännu knepigare och klockan var mycket så att jag tänkte ta det idag istället. För ca 2min sedan så låg den helt livlös på botten igen på samma ställe som igår så jag tog en mindre håv och försökte igen.

Vad händer då? Jo den simmar iväg… Sönderslaffsade bukfenor och vad som såg ut att vara ett sår under munnen eller bara något svart sträck? Såg inte riktigt. Den simmade först i sidleds och sedan rätade den upp sig, simmade in bland mina vallisneria och la sig på botten igen på sidan. SÅ. Är det någon idé att försöka rädda denna stackare på något vis eller ska jag bara göra slut på lidandet på ett snabbt och humant sätt?

Luis_felipe
1

Fick snabbare svar på facebook och har nu avlivat honom på ett snabbt sätt!

-Cissi-
0

Min ena scalar betedde sej likadant och det var tyvärr bara att avliva.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Laizita
1

Vad tråkigt att höra! Mina föräldrar hade scalarer tidigare och den ena betedde sig precis som din, undrar vad det är. Hur som fick fisken avsluta sitt liv :( Ot: Du skrev att du fick snabbare svar på fb, vilken grupp?

Luis_felipe
0

Akvarister 2.0 :) Får oftast svar inom 2-3min där hehe

mimåne
0

Beklagar😕

Medarbetare på akvariefisk ifokus