krukor.
har funderat på det nu, ska krukorna vara kvar på växterna eller ska man ta bort dessa? kollar jag på andras bilder ser man ingen kruka :P . nu står mina växter bara tillfälligt men funderingen finns ändå.
tack på förhand
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Krukor ska bort och även vadden, sedan planteras växterna ner i bottensubstratet :) Vissa växter, tex Anubis, ruttnar i bottensubstrat och ska därför bindas fast på rötter eller stenar men de flesta planteras som vanligt :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Du har fått jättebra svar av Lizelda och jag kan bara instämma. Krukor och vadd ska bort. Är det växter med flera olika stammar, alltså olika plantor kan du separera dem från varandra och plantera dem med lite utrymme från varandra. Då får de möjlighet att växa bättre och bli finare🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Å tack :-), då vet jag vad jag ska pyssla med på fredag å min lediga dag ;-)
Så roligt. Det är rofyllt och väldigt stimulerande att plantera växter och göra det fint i akvariet. Du får en fin dag framför dig =)
Ja de är de allt :), har även för mig att man kan ha ampellilja i akvariet? Eller är jag helt ute å flyger med de? :p
Ampellilja är en sumpväxt och säljs ibland som en akvarieväxt. Den håller sig ett tag i akvariet men ruttnar tyvärr bort så småningom.
#6 okej :), då skippar jag att sätta ner ampelliljor :p , får plantera alla 511 skott i jord i stället :p
Jag tror du gör rätt i det Chocopops :)
Kommer ha ampelliljor överallt sedan 😂, men dom är bra luft renare 😉
#9 😂