Vilka växter?
Den första heter väl något med svärds..? :)
Amazonsvärd? Echinodorus amazonicus/Echinodorus brevipedicallatus?
=====================================================================
Hoppsan! Ursäkta den stora texten!
Växten i #2 kanske är en Myriohyllum aquaticum och om det är den så behöver den starkt ljus,Co2 och gödning.
Den första vill jag ha till någon sorts cryptocoryne. Möjligen Luzern.
Vad trevligt med nya växter och så kul att du låter oss artbestämma dem. Det är min favorit bland alla frågor som kommer in🙂
Den första växten i inlägg #0, definitivt cryptocoryne. Jag skulle säga wendtii green eller lucens. Jag tror mer på lucens då wendtii brukar ha en lite robustare, "skrynkligare" struktur på bladen, lucens är slät och jämn.
Växt nummer två är en Echinodorus bleheri. Den allra vanligaste arten ur släktet som vi har i handeln idag.
Och så din tredje växt. Tjock robust stam och långsmala tunna blad utan förgreningar. Min röst faller på att det är en pogostemon. Kanske erectus, kanske stellata. Hur som haver så skulle jag inte ha några förhoppningar på att den här överlever tyvärr. Det ser redan nu ut som att bladen har börjat smälta bort på den.
Myriophyllum har också långsmala blad men dessa grenar sig och ser ut som fjädrar.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#8 Tur du kom till undsättning mimåne🙂
kallepudas, jag är nyfiken på hur det går för dig med dina akvarium och Co2n. Inte dags att uppdatera oss i din tråd? 🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus