Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1556 ggr
Ansgar007
1

Guppy Blue Moscow

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett litet 50 Liters i köket med bland annat några Guppy, Blue Moscow, som jag ropade in på auktionen i Haninge i höstas. I december flyttade jag honan till en yngelbur och 2 veckor senare föddes 20 yngel. Sen plockade jag ur henne. Dagen därpå hittade jag 10 yngel till ute i akvariet, som jag fånade in och placerade med syskonen. Därefter såg jag 5 till ute i akvariet, men de lät jag vara. Flyttade den 30 ynglen till ett separat akvarium på 10 liter. Men de 5 som var kav växte så mycket fortare och då jag flyttat ut 3 svärdbärare och 2 kopparbarbsyngel, så fick de 30 guppyynglen flytta till 50 Liters i köket. Strax efter avled deras Mor. Men jag införskaffade 2 Gulduppyhonor till de 2 Blue Moscow-hanarna fån Akvariekagret. Det ska bli spännande att se vad om händer med denna korsning?

Tjeja
0

Spännande! Följer gärna o ser vad som händer!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ansgar007
0

Försöker lägga upp fler bilder, som inte är för stora. Men det går inte.

Ansgar007
0

Här är de blivande föräldrarna, 

Nån som har tid att komma med ideér om hur det kommer bli?

Tjeja
1

Tjusiga!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ansgar007
1

De små föll ner genom gallret så inte Mamma skulle mumsa i sig dem…

Tigerlanden
0

Vilka fina guppys, vill haaaaa. Och vilka gulliga yngel, riktigt fina. Vad matar du ynglena med?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Ansgar007
0

Köpte torkad artemia, som man blötlägger en stund innan man matar. Det ska tydligen innehålla mer näring…?