Guppy Blue Moscow
Jag har ett litet 50 Liters i köket med bland annat några Guppy, Blue Moscow, som jag ropade in på auktionen i Haninge i höstas. I december flyttade jag honan till en yngelbur och 2 veckor senare föddes 20 yngel. Sen plockade jag ur henne. Dagen därpå hittade jag 10 yngel till ute i akvariet, som jag fånade in och placerade med syskonen. Därefter såg jag 5 till ute i akvariet, men de lät jag vara. Flyttade den 30 ynglen till ett separat akvarium på 10 liter. Men de 5 som var kav växte så mycket fortare och då jag flyttat ut 3 svärdbärare och 2 kopparbarbsyngel, så fick de 30 guppyynglen flytta till 50 Liters i köket. Strax efter avled deras Mor. Men jag införskaffade 2 Gulduppyhonor till de 2 Blue Moscow-hanarna fån Akvariekagret. Det ska bli spännande att se vad om händer med denna korsning?
Spännande! Följer gärna o ser vad som händer!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Försöker lägga upp fler bilder, som inte är för stora. Men det går inte.
Tjusiga!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Vilka fina guppys, vill haaaaa. Och vilka gulliga yngel, riktigt fina. Vad matar du ynglena med?
Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus
Köpte torkad artemia, som man blötlägger en stund innan man matar. Det ska tydligen innehålla mer näring…?