Lim i akvarium
Hej! Har sett flera som använder superlim till att limma t.ex mossa på rötter. Är det något särskilt superlim eller funkar denna? Om inte, vad är det jag ska tänka på? Jag vet att man kan använda akvariesilikon men har detta hemma så tänkte det var smidigt :p
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PM
jag skulle aldrig använda superlim i akvarium med tanke på att det är giftigt och frätande, men någon annan kanske vet bättre?
Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PM
Hur stort är akvariumet? Om det är, säg över 200 liter, så tror jag inte det är nån stor fara, med tanke på mängden lim. Men det finns väl alltid en risk.
Finns ju mycket bättre sätt än lim om man vill att olika mossor & växter ska fastna på rötter & stenar och det är vanlig fisklina som man sätter fast växten/mossan med och den kan man sedan ta bort när det hela har växt fast.
Får hålla med kallepudas. Använd fisklina. Jag har gjort det flera ggr och har jag inte ens behövt att ta bort det för mossan växer över linan så det syns inte sedan.
Om det torkar så ska det vara ofarligt enligt vad jag förstått. Men då kör jag på fiskelina! Tack.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Superlim som innehåller cyanoakrylat (alltså superlim) funkar kanon i akvarium. Det är inte giftigt efter att det har torkat, däremot är det inte bra att andas in ångorna innan det stelnat.
// Sofia
#7 Är nog det jag tänkte på :) men jag hittade fiskelina så jag kör på det istället!
// Anka