Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1256 ggr
Tess21
0

Koifiskar i akvarium??

Hej! jag tycker att koifisken är min absoluta favorit bland fiskar, men har en fråga. Nu kan jag nästan inget om akvariefiskar men, jag har sätt på bilder att koifiskar är i akvarium. Jag trodde dom bara kunde vara i dammar :) men har jag fel? och om dom nu skulle kunna vara i akvarium hur stort behöver dom då? för dom borde ju ha rätt stort eftersom dom blir så himla stora :)

👻🌛

ElinvBorg
1

Jag gissar på att när de är i akvarium så är dom små eller så är de inne under vintern eller liknande. De lämpar sig tyvärr inte som en akvariefisk då de blir så stora och behöver mycket utrymme.

"Som tidigare nämnts är den inte en akvariefisk och de kan bara hållas i större akvarier så länge de är små."

Det går alltså att ha dom i akvarium när de är små men då måste det ändå vara ett stort kar så de kan växa ordentligt.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Tess21
0

okej :) det jag misstänkte ^^

okej jag förstår :) tack för svar!

👻🌛

[raichu]
0

Då koin kan bli över metern så skulle jag säga över 5000l om de ska leva i akvariet hela sitt liv om du frågar mig i alla fall. 😎

ElinvBorg
0

Ja, tyvärr 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Tinitusan]
0

det finns de som vinterförvarar sina koi i ett akvarium men då är de aldrig fullvuxna, större koi brukar vinterförvaras i bassänger på runt 3 kubik =)

Tess21
0

tack för alla svar c:

👻🌛