Fjärilsciklid
Jag skulle säga detsamma. 😎
Fjärilshanen verkar däremot extremt undergiven, det är ovanligt och får mig att misstänka att allt inte är som det ska med honom. 🤔
Hur länge har du haft dem?
Dem köptes igår.
Håll den där hanen under uppsikt de närmsta dagarna skulle jag rekommendera. 😎
Det ska jag göra. Är det hanen som blir jagad eller är det tvärtom?
På din bild så är det hanen som är till höger och det är han som är undergiven så om det är någon av dem som blir jagad just nu så är det han ja.
Okej. Då vet jag vem som är vem.
Hans fru beter sig som hon hade mens, när man tänker på humör.
Hur stort är akvariet?
Har han någonstans dit han kan dra sig undan?
Finns flera gömställen. Och mycket växter. Det är ett juwelakvarium på 110L tillsammans med ett gäng andra fiskar.
Du ska veta i sådana fall att 110l är för litet för skalarer i längden. 😎
Kan du posta en bild på hela akvariet? 🙂
Varmt välkommen till sajten! Vad roligt att du vill visa upp ditt akvarium med bilder 🙂
Jag måste faktiskt hålla med raichu om att hanen verkligen ser hämmad ut av någon orsak. Det är svårt att veta exakt vad det är men den ser stressad ut, kanske är det p.g.a honans humör som du säger. Sen är han även relativt nyinflyttad och kanske har han inte hittat sin plats ännu. Försök att stressa dem så lite som möjligt just nu så att de får lugn och ro, så hoppas vi på att han kommer till sin rätt :) Jag håller mina tummar!
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Välkommen till siten. Akvariumet ser jättefint ut, men som raichu säger, det kommer bli lite litet för scalarena i längden.
S'äger även som de andra, håll hanen under uppsikt, tror nog mest att han är stressad och inte har hittat sin plats ännu, men det skadar inte att hålla koll :)
Jo jag tror nåt liknande jag med. Och när det gäller scalarerna så är de fortfarande små. Än så länge. Dock kommer jag ha fixat större så småningom. Ska försöka bygga ett stort på 900 L.
#18 När du fixat det så vill vi väldigt gärna ha bilder på det! 😃