DIY - CO2 System
Funkar det lika bra som "riktiga" kit? Mycket krångel? Funderar på om jag ska ruinera mig själv eller inte >.>
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Är inte det väldigt mycket bubblor? tror det är lite för mycket, men jag är ingen expert vad gäller co2. Brukar ju bara vara så många man kan räkna utan svårighet, och då är det ändå ganska bra storlek på dem karen.
Det är mycket enkelt att fixa. Jag körde som vanligt, med mkt bubblor alltså. Co2 glaskup (vet inte hur man säger) det är en test för Co2. För att matchera rätt värde. Man ska göra det justera från och till. Och avvakta ett par dagar utan bubblor, kolla testen… Tills man hittar den rätta punkten. Är det snygg grön vätska i glaskup som färgskala, då är det rätt. Det finns olika modeller på bubblaglas som avser för mängd liter samt man måste ha 5 liters dunk för några dubbel dosar, om akvariet är typ 150-200 liter. Arbeta lite mer. Men jag ska sätta det långsamma bubblor för andra gången efter det har gått ett par dagar Stora akvarium rekommenderas inte sånt "simply" Co2 system. Det behövs riktig Co2 system, en högtryckt tub/patroner - är nåt dyrare. Bakpulver - rekommenderas att beställa/köpa 5 kg tex då blir det billigare långsikt.
Äsch då.. 360 liter innebär nog svindyrt system..
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid