Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 3142 ggr
Lizelda
0

Köpa guldfiskskål eller vas?

Jag letar efter någonstans att köpa några guldfiskskålar då jag inte lyckas hitta såna vaser jag vill ha men kan inte hitta någonting, bara upprörda inlägg om hur hemskt det är med guldfiskskålar. Ska INTE ha fisk i skålen, vill ha endast posthorn där :) Hade helst haft en vas som ser ut som en tillbringare, inte med handtag men en sån som är bred nedtill, smalnar av lite uppåt och sedan går ut lite till innan den tar slut.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Crucio
0

Låter som att du söker något i stil med en vinkaraff. Gå in på en affär som säljer sådant, t.ex. Önska, alltså köksprodukter/porslin osv. Om de inte har det inne som du söker kan de kanske ta hem.

Något sådant här du söker? https://www.google.se/search?q=vinkaraff&safe=off&client=opera&hs=8Bx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjegNHniczJAhUBWCwKHcG6AigQ_AUIBygB&biw=1920&bih=971

Sajtvärd på Skrivlust

Lizelda
0

En sån ja! Fast lite större och med plats så man kan köra ner armen utan att göra en Emil. Hittade en vas på Ikea som inte är optimal men nog funkar ändå, Begärlig.

Crucio
0

Okej! Du skulle inte använda en sådan här rak glasvas då, då finns det definitivt plats att få ner handen utan att fastna. http://www.ikea.com/ie/en/images/range-introduction/ikea-ikea-glass-vases-and-a-bamboo-ikea-bowl__1364299447979-s4.jpg

De lär finnas i större storlekar också.

Sajtvärd på Skrivlust

Lizelda
0

Tycker de ser så väldigt tråkiga ut..

thea_thea
0

Finns ibland på loppis👍 Har köpt på loppis för att sälja vidare några gånger😃

Hells Angel
0

Djuraffären i Stinsen säljer stora fiskskålar (som är till för guldfiskar enligt personalen).

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

ElinvBorg
0

Tänk på att det även är bra med en pump för snäckor så du inte måste byta vatten varje dag 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

KatarinaSt
0

Jag har räkor i en lite större rund vas/skål från Ikea. Fungerar alldeles utmärkt och den har gått utan problem i ett par månader nu. Det jag inte gillar med runda skålar är förvrängningen som uppstår. Kommer avveckla skålen pga det och ersätta med vanligt fyrkantigt nano-kar där saker ser ut som de ska utifrån.

mimåne
0

I blomsteraffärer kan du nog också hitta fina skålar🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[dynamitella]
1

Gå på loppis! Man hittar ofta skålar och glasbehållare i häftiga former, billigt också :)

Crucio
2

#7 Vad ledsamt att höra att det finns folk som är så oproffsiga. Guldfiskar ska INTE hållas i skålar, delvis pga. storleken men också för att skålar med välvd form inte är bra för någon fisk då det är dåligt för deras balanssinne och kan enligt vad jag har läst innebära en för tidig död. Befängt är det att folk som jobbar i djuraffär inte är vettigare. De skulle fan inte ens köpa in skålar eftersom fiskar inte ska hållas i dem.

Sajtvärd på Skrivlust

[dynamitella]
0

Du får gärna maila det till din länsstyrelse. Man får inte sälja guldfiskskålar i butik sen en tid tillbaka.

mimåne
0

Vilka roliga nyheter. Jag visste inte att det hade kommit en ny bestämmelse om att de inte fick säljas längre, men det var ju ett väldans bra påhitt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[dynamitella]
1

Bestämmelsen kan jag varken hitta belägg för eller tidpunkt av införsel :) Det var min lokala djuraffär som gav mig det svaret för 2 år sen när jag letade efter just en skål åt räkor/snäckor. 
De sa då att man inte får lov att sälja skålar i butiken om man inte utförligt förklarar att det är dekorationsskålar, till stenar eller växter. De valde då att skippa det helt så att folk inte köper det ändå.

Draken
1

#15  Bra butik 👍 Tänk om alla andra butiker gjorde samma sak 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

lillchexet
0

Hemtex har sådana skålar! Köpte en sådan rund skål häromdagen, men inte till akvariesyfte utan för att göra ett fint blom arrangemang. Men där hittar du sådana iaf.

Hejhej!

Lizelda
0

Funderar på att bara ha vaser, hittade en som jag gillade från ikea :) De tar mindre plats än en stor skål ;)

lillchexet
0

Jo det är ju fint de med :)

Hejhej!

lillchexet
0

Jo det är ju fint de med :)

Hejhej!