Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1107 ggr
Tokyo
0

Doppvärmare - märke?

Vilka är de bästa doppvärmarna? Ska köpa en till ett 100-litersakvarium och en till ett 700-liters. Är eheim's bra eller har ni några andra tips?

surikatflicka
2

Ja, eheim är ett bra märke tycker jag.:)

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

[Jens]
1

Jag skulle säga så här om doppvärmare. Du får vad du betalar för och eheim jäger är bra tycker jag.

Spöket
0

Till 100-litarn hade jag köpt aquael easy heater (okrossbar) http://www.pwss.se/product.php?productid=9754&cat=323&page=1 Till 700-liters karet hade jag köpt en jäger.

Multi vad?

Tokyo
0

#3 Varför skulle du ha valt just aquael easy heater till 100-litersakvariet men jäger till det större? :)

Spöket
0

Det finns bara easy heater upp till 150-liters akvarium

Multi vad?

usvead
0

Jag har haft otur med mina Jäger. Antagligen måndagsexemplar för alla lovprisar ju märket. Mina har löpt amok, så jag har fått bytt ut de trots att de varit nya.

Spöket
0

Jag har också haft problem med ett jäger, lampan slutar inte att lysa men den håller rätt temperatur. Fast jag blev ändå lite nojig och bytte ut den mot en easy heater, som jag även har i andra kar och som jag bara har positiv erfarenhet av.

Multi vad?

[Tinitusan]
0

jag har också haft otur med jäger, två st har exploderat för mig så dem skulle jag absolut inte rekommendera! 

oftast behöver man inte lika kraftig värmare som karet kräver, två okrossbara till ditt 700 skulle alldeles säkert räcka tippar jag på =)

mimåne
0

Eheim väljer jag alla gånger. Jag har fortfarande kvar min första doppvärmare som jag köpte för 14 år sen. Går fortfarande som den ska 🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tokyo
1

Det här gav mig ju inget annat än beslutsångest… 😇

mimåne
1

Jag tror du gör rätt i att sålla bort mindre kända märken och ställa dig till de största. Väljer du någon av dem blir det nog bra.

Medarbetare på akvariefisk ifokus