kinesisk väderål
Hej
jag har 2 kinesiska väderålar i mitt 240l kar. Någon här som har erfarenhet av dessa inom odling? Tror nämligen att den ena (troligen en hona) är dräktig, väldigt tjock samt har som små runda kullor i buken som man kan se.
alla funderingar är välkommna.
tacksam för svar!
Har själv väderålar, och de 'är näst in till omöjlig att få lek på. Att den är rund om magen och har kulor, beror förmodligen på att den har svalt ett eller annat, det synds väldigt tydligt på dem ;)
Varför tror du att den ena är en hona ? Vad jag vet, så är det mycket svårt att se könsskillnad på dem ?
Vad har du för bottensubstrat ?
Vilka andra fiskar går de med ?
jag tror det är en hona utifrån infon jag läst på denna sidan http://zookoll.se/dp_artarkiv.php?go=info&id=1167&site=1 :)
tyvärr har jag ej det bottensubstratet dem vill ha… dem får gå ihop med med de andra fiskarna i mitt stora kar just nu då jag ej har plats just nu att ha deras kar uppe. har dock koll på dem så att jag ser dem ej skadar sina tömmar. :) isf så kommer jag få klämma upp deras någonstans ändå. (flyttat, och mindre plats här)
dem går med kardinal tetror, ancistrus, Platy, och svärdisar. Längtar tills jag kan starta upp deras eget ^^
dock verkar dem trivas kanon, vuxit så det knakar sen jag köpte dem :)
dock så tror jag det va som du sa, den hade nog bara ätit något :)
men blev lite orolig om den va sjuk eller om det va något annat, och hade varit häftigt om dem lekt ;)