Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1067 ggr
Hågis
1

Vilka fiskar?

Hej har ett 310 liters akvarium jag startat upp och det är strax dags att köpa Malawis hade jag tänkt. Vad bör man tänka på är nybörjare när det gäller Malawi ciklider. Har gjort iordning mycket grottor har ett ytterfilter enheim 2273 prof 4+ 1050l/t. Hoppas det blir strömt nog. Nu undrar jag om följande fiskar skulle kunna trivas ihop? Rödrubin Flavus Labidochromis hongi Chizumulu-johanni Hur många bör man ha ihop? Hur många honor per hane?

Draken
0

Flavusen känner jag inte till (är inte det en rovmalawi ? ) Men de andra fungerar utmärkt tillsammans.

Minst två honor pr. hanne, gärna fler. Ditt akvarium är bra storlek, så det skulle inte vara några problem med 3-4 honor pr hanne heller :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Hågis
0

Tack för svar, nej tror inte flavusen är en rovfisk vad jag vet äter den alger o plankton…

ElinvBorg
0

Om man googlar lite snabbt så verkar flavusen vara väldigt aggressiv så jag skulle nog skippa den men de andra ska gå bra :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Hågis
0

Jo Flavusen är lite aggressiv som jag förstått det så hade tänkt 1+3 i så fall av den…har mycket gömställen kanske underlättar för hanarnas aggressivitet?