Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: Ärstidsfisk-killis
LĂ€st 2566 ggr
Äkerhumla
2015-11-25 14:07
0

Killifiskar - Var?

Detta internet đŸ€Ș 

Jag har dragit igĂ„ng ett nano (40liter) och hade mest tĂ€nkt ha vĂ€xter och kanske nĂ„gon rĂ€ka i det. I letandet efter vĂ€xter ramlar jag över dessa Killifiskar đŸ˜

Efter att ha lĂ€st en hel del sidor sĂ„ funderar jag pĂ„ prova
 đŸ€” men de verkar inte vara lĂ€ttast att fĂ„ tag pĂ„. SĂ„ frĂ„gan Ă€r; Är det AquaBid som gĂ€ller? DĂ„ jag bor i PiteĂ„trakten Ă€r det nog starkt begrĂ€nsad tillgĂ„ng hĂ€r
 đŸ˜­ Ă€ven om det gĂ€ller den "vanligaste" Fundulopanchax jag skulle vilja ha (stavning?)

☀ skiner alltid bakom molnen
❇ Mañana es un otro dĂ­a ❇

SajtvÀrd pÄ Lenormand

ElinvBorg
2015-11-25 14:16
0

Tycker du ska försöka höra med dina djurbutiker som du har i nÀrheten om det Àr nÄgot de kan ta in i första hand :) TÀnk pÄ att i ett kar i din storlek sÄ gör sig ett par bÀst.

Medarbetare pÄ Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

mimÄne
2015-11-25 16:26
0

VĂ€nd dig till Rolles i luleĂ„. Han kommer hjĂ€lpa dig. Åk dit. Ring eller mejla inte, det Ă€r som att spela pĂ„ lotto.. Man vinner aldrig.. 😃

Medarbetare pÄ akvariefisk ifokus

Äkerhumla
2015-11-25 17:20
3

#2 skickade ett mail till Rolle dĂ„ jag Ă€ndĂ„ inte tar mig dit förrĂ€n pĂ„ lördag đŸ™‚ och hoppas pĂ„ en vinst, trots att jag aldrig vinner đŸ˜Ÿ

SajtvÀrd pÄ Lenormand

Äkerhumla
2015-11-26 20:41
0

Jag vann! (Synd bara att det inte var pĂ„ triss
) Han kunde ta hem killis men inte rĂ€tt, de hĂ€r var "stora", i alla fall för mitt nano. SĂ„ Ă€ndrade planerna till rasbora istĂ€llet.

SajtvÀrd pÄ Lenormand

mimÄne
2015-12-05 19:15
0

Rasboror Àr vÀldigt fina de ocksÄ sÄ det blir nog bra med dem.

[Jens]
2015-12-05 21:15
0

planera med mycket vÀxter om du ska ha rashora och de Àr supersnygga . Vilken sorts rasbora har du tÀnkt dig?

KatarinaSt
2015-12-06 13:28
1

Jag kan rekommendera att vĂ€nder dig till Skandinaviska KillisĂ€llskapet http://www.killi.dk/index.php/en/. Förutom en massa nyttig information finns Ă€ven kontaktpersoner listade. Dessa har nog bra koll pĂ„ de odlare som bor nĂ€rmast dig. Eftersom killis Ă€r relativt sĂ€llsynta i "vanliga" akvarieaffĂ€rer sĂ„ sker köp/byte privat via privatpersoner i lokala killi-sĂ€llskap. DĂ€rför brukar de har ganska bra koll pĂ„ varandra och vad de odlar.

Var sjÀlv med i en sÄn hÀr lokal förening i Stockholms trakten och mÄste sÀga att man hittar otroligt mÄnga duktiga och erfarna privata odlare som gÀrna delar med sig av sin kunskap.

Lycka till.

Äkerhumla
2015-12-07 14:32
0

#6 Ade tÀnkt mig galaxy eller bi

SajtvÀrd pÄ Lenormand

Äkerhumla
2015-12-07 14:39
1

FörlĂ„t, telefonen tokhĂ€ngde sig. 
birgittae (stavning?) men dĂ„ vi kom till Rolles i LuleĂ„ sĂ„ fastnade dottern (som har 50% i karet) för Guppys. Jag förstĂ„r henne, de Ă€r vackra. Vi kom hem med Guppys.

SajtvÀrd pÄ Lenormand

mimÄne
2015-12-07 20:14
0

Jag vill önska dig lycka till med guppysarna och samtidigt ge en liten pÄminnelse om hur sköra de Àr sÄ att ni inte förvÀntar er lÄnglivade, friska fiskar och blir hemskt besvikna. Jag hoppas ni vet om hur det ligger till med guppys idag för jag tror knappast rolle berÀttat.

Äkerhumla
2015-12-07 21:35
0

#10 Hade lĂ€st det innan. Tror dessa var frĂ„n privat uppfödning, satt sĂ„na lappar pĂ„ vissa akvarium och om inte minnet sviker mig nu satt det en sĂ„n pĂ„ detta kar. Det var en salig mix av fĂ€rger och storlekar. Än sĂ„ lĂ€nge verkar de mĂ„ prima iaf, nyfikna smĂ„ rackare.

SajtvÀrd pÄ Lenormand

mimÄne
2015-12-08 20:48
0

Det lÄter bra Äkerhumla. SÄ roligt att du fick tag pÄ privatodlade. Jag har sett att han brukar ha inne privatodlade malawi ocksÄ nu som dÄ.