Co2
Finns det någon som säljer komplett Co2-kit som passar ett 450L? Är inte 100 på om jag ska köpa än men jag tänkte kolla ungefär vad ett sånt kostar och utifall man behöver sälja karet och köpa ett lite mindre för att hålla kostnaderna nere lite. Om ni vet någon sida som säljer kit till "rimligt" pris så får ni gärna länka / skicka i pm också!
Kan tänkta mig att gå ner till 300L akvarium ifall ni vet några bra Co2-system som passar den volymen bättre men under 300L går jag inte !:)
En till fråga. När vissa säljer växter så kan det stå att de är odlade med Co2, är detta för att köparen ska vara beredd på att de kanske inte blir lika fina i dennes kar eller är det för att växterna kan ta för mycket stryk när de sätts i ett kar utan tillsatt Co2?
Hejsan!
Vill du köpa ett färdigt Co2 system i sverige idag, så får du antingen köpa privat eller beställa utomlands. Det är tyvärr dåligt utbud i vårt land, Proflora från JBL finns men är dyrt (kolla på zooplus.se) och inte så mycket att hänga i granen..
Co2art.com vet jag att är en populär onlinebutik som många i sverige köper ifrån.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Gillar vanligtvis inte att köpa från utlandet men jag får väl ta en titt på ebay och sidan du länkade :) Tack så mycket! Har du någon erfarenhet av co2?
Sök på Co2 Roxie . Hon har skrivit någon gång om vilka delar man ska köpa för att få ett komplett sådan och sedan skrivit var hon köpte det. Jag menar då vår sökmotor som du finner högst upp på den här sidan.
Tack så mycket ! Ska jag absolut göra ! Ingen som har svar på den sista frågan jag skrev?
Jag förstår dig, är inte heller förtjust i att köpa från utlandet. Däremot så vet jag att co2art.com är pålitliga då många beställer därifrån. Jag planerar själv att göra ett köp där så småningom när förhållandena här hemma är rätt. Det blir mitt första egna Co2system så någon praktisk erfarenhet om det har jag inte tyvärr.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Svar ja på den första =) Det kan vara så att det är bra att veta att vissa växter kräver co2 men det brukar de berätta själva i så fall. Att de kan ta stryk för att man sätter det i ett utan co2 är jag tveksam till. Det beror ju på vilka krav de har i grunden.
Okej tack så mycket :)