PMDD?
Har bestämt mig för att köpa PMDD men trots att jag läst en del om detta så är jag osäker på vilken sort man ska köpa, verkar finnas olika? Främst kollat på Haack. Vad köper ni? Jag har ju inte co2 i mina kar heller, är det något särskilt man ska tänka på då när man doserar?
Finns väl bara två sorter har jag för mig? Den vanliga och Pro, Pro är med extra järn vilket är bra om man har mycket röda eller järnsugna växter. Tror inte det är nåt speciellt att tänka på, jag har inte co2 heller och ger enkeldos två gånger i veckan, inget krångligt🙂
Okej, då kör jag bara på helt enkelt. Tror jag förläste mig på sidan man kunde köpa ifrån och blev förvirrad haha.
Kastar mig in i tråden….
PMDD är växtnäring om jag förstått det rätt. Jag har periodvis - när jag kommit ihåg - pytsat i vanlig flytande växtnäring utan att egentligen märkt någon skillnad. Nu använder jag inget alls förutom kulor i botten så min fundering är…
Påverkar PMDD snäckor och ex. grodor?
Vad är skillnaden jämfört med annat på marknaden och hur pass viktigt är det att man häller i regelbundet, detta med tanke på min glömska 😉
PMDD påverkar snäckor för det märkte jag. De blev som tokiga och gick upp till ytan och ville ha luft stort sett hela tiden. Till och med sandsnäckorna for upp till ytan så det gillas inte hos dem.