Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1768 ggr
Sior
0

Ormhassel

Hej!

Har kokt ett par fina färska grenar av ormhassel i 1 timme.  Vågar jag ha dem i akvariet där det finns både räkor och fiskar?

Kanske skall koka dem i 1 timme till och låta dem torka i några dagar.

Lillyrod
2

Jag har aldrig kokat ormhassel. Låter dem torka några månader och sen sköljer dem i hett vatten. Efter det använder jag dem : )

-Cissi-
1

Skulle aldrig våga ha i så pass färska grenar. Dom utsöndrar ämnen som kan vara farliga för fiskarna och i synnerlighet räkorna. Låt torka  minst några månader.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Tinitusan]
0

jag sällar mig till övriga, förlorade själv en scalar pga att jag la i en rot som var alldeles för nya o då lät jag den ändå ligga flera veckor o gren kom från ett träd som blåst ner o legat nere i kanske 6 månader, dock var inte trädet helt dött vilket ställde till problemet för mig.

Sior
1

Tack för svar!

Har kokt ormhasseln i 1 timme varje gång  i 3 dagar, första gången blev vattnet brunt, andra gången gult och 3e gången nästan klart. Tror ni ändå att jag måste låta dem torka några månader? Tänkte att alla ämnen måste gått ur nu.  Klart bäst att vara för försiktig, speciellt som jag har Taiwan bees i karet. Är bara lite otålig då jag har fin mossa jag tänkte binda runt den 🤓

-Cissi-
0

Jag skulle inte våga och speciellt när du har dyra räkor. Det går att köpa ormhassel i blombutiker  Dom brukar vara ordentligt torra/gamla att våga sätta ner.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Denna kommentar har tagits bort.