Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1346 ggr
Gurgil
0

Ancistrus

Jag har ett ytterfilter som mina ancistrusar sitter vid hela tiden de sitter vid insuget varför

[Jens]
0

De gillar att gömma sig så har de inte grottor eller rötter så söker de till andra ställen men det är fel. De ska ha stora rötter att suga på och gömma sig bakom, under m.m. Har du rötter i akvariet?

[Tinitusan]
0

därför att det erbjuder ett visst skydd, om du saknar rötter o stenar i ditt kar bör du skaffa lite mer inredning så kommer malarna mest troligt förflytta sig mer i karet.

Gurgil
0

Har en grotta och en rot men den flyter så har lagt i ett kar med vatten så den sjunker när den gjort det så flyttar jag över den

[Jens]
4

Innan du köper fisk så ta reda på vad de kräver för miljö. Har du svårt att hitta information så fråga oss här på akvariefisk så får du hjälp. Återigen så säger jag INNAN du köper fisk och inte efter. Om jag inte missminner mig så har du ett litet akvarium som inte passar för Ancistrus när den växer några centimeter till?

Gurgil
0

Ok det ska jag göra:)

Ingbel
2

Ancistrus måste ha tillgång till rötter hela tiden annars dör de. De behöver nämligen "äta av rötterna" för att deras magar ska fungera.

[Tinitusan]
0

hmm, nja riktigt så drastiskt är det inte, de behöver fiber för sin mage o fiber från trä är mest användbart dock debatteras det en del om inte våra vanliga algae waffers innehåller tillräckligt med fiber ändå, finns många som har Ancistrus i sina malawikar tex utan rötter, men med det sagt så är rötter givetvis att föredra, speciellt för nybörjare, o de påverkar också vattnet på ett önskvärt sätt för malar överlg =)

Draken
2

Jag har Ancistrus i tanganyikakaret, där finns inga rötter, men jag använder algtabletter, både mix och grönt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis