Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1236 ggr
oliverholmström
0

Vilken växt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag undrar vilken växt detta är då jag vill ha den i mitt akvarium!

ElinvBorg
3

Jag gissar på en svärdplanta 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Lillyrod
0

Ja det gör jag med.

oliverholmström
0

#1 och #2 är det en tålig växt vill ha den med mina mbunas?

ElinvBorg
0

På Zoopet står det att det är en lätt och snabbväxande växt som inte kräver så mycket ljus 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

oliverholmström
1

Bra ska ha två stora plantor bredvid stenröset!

Draken
0

Det är en svärdplanta.

Växten är tålig, men den är ganska näringskrävande. Att plantera en svärdsplanta, såpass stor dessutom, skulle jag inte rekomendera i ett relativt nystartat akvarium.

Jag gjorde det misstaget, fick en jättestor fin svärdslanta, och planterade den i ett akvarium som var ganska nystartat, det gick inte så bra. Fick klippa ner plantan till rötterna, för den blev så ful.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tinitusan]
0

den funkar rätt bra till malawi, jag hade min i mitt malawikar o det funkade fin fint!

Draken
0

Visste inte att man kunde ha svärdsplanta i malawiakvarium, trodde de skulle massakera den inom några timmar :D Men det är bra att veta, med tanke på kommande projekt ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tinitusan]
0

nja alltså det hänger ju givetvis på hur mkt man matar sina fiskar men matar man med bra foder varje dag så funkar det =)

oliverholmström
0

Malawi attackerar inte växter så mycketfaktiskt. Har haft igång akvariet i 4 månader.

Luis_felipe
0

Olika för olika arter och individer :) Mina malawisar slet sönder stora Vallisneria Gigantea utan problem. Tog bara några dagar så var 4 fullstora plantor helt sönderslitna :p

[Tinitusan]
0

nja, håller inte riktigt med där Luis_felipe, överlag handlar det om hur mkt man matar sina växtätandefiskar o med vilket foder, om man samtidigt som man planterar också matar tex tre gånger om dagen med ett näringsrikt grönfoder så låter de växterna vara, jag hade rätt många notoriska växtslaktare o det funkade, först när de blev vuxna visade de intresse o då var det egentligen bara pearlmutt som var på polysperman. 

sen kan det säkert vara så att om individerna väl fått smak för växter så kanske det kan vara svårt så då ligger det nog lite sanning i det du säger om individer tex.

oliverholmström
0

#11 vilka malawisar hade du då?