Mina Nanoakvarium
Va fint det har blivit. Kan du berätta vad du har för växter??
Det är bara lätta växter.
Hydrocotyle sp."Japan" på sidorna
Vallineria "tiger" (tror jag) bakre delen.
Sen nyinköpta Marsilea hirsuta längst fram på bild 2 .
===
Multi vad?
Jätte fint! Ett grönt paradis :)
Jag undrar om det inte kan vara vallisneria spiralis, vattenspik och den där lilla växten i förgrunden har jag ju precis läst om.. men vad var det nu den hette 🤔
Vad var det för slags löv du hade i början? De hade en sådan vacker orange färg.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#4 vanliga boklöv 🙂
Multi vad?
Bok har vi inte här uppe i norrland.. Bara gran och tall..😢
Nej det år inte vattenspik utan det är Hydrocotyle sp. Mycket fin växt! Vill köpa sånt till mina räkkar. Får beställa från affären.
Detta karet har jag inte riktigt fått rätt på ännu..det verkar vara lite svårare.
Anubiasen verkar trivas, även så Hydrocotyle sp."Japan" .
Sagittaria subulatan på höger sida verkar ha stannat upp helt så om den trivs eller ej vette 17.
Även denna burken har fått planterat nyinköpta Marsilea hirsuta
Multi vad?
Jo jag hörde det, jag var lite långsam med min kommentar att de rätta svaren hann komma fram medan. Väldigt fin växt, jag blev också sugen på den.
#7 jag kan plocka till dig men du får betala frakten 😛
Multi vad?
Det var snällt av dig, blir det aktuellt så hör jag av mig :)
Vad fint du inrett!👍. #9 såg ut som ett från en Aquascaping-tävling🙂
Väldigt snyggt. Nu blir man sugen på ett litet kar med
Jättefina!
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Fluval Spec V är ett lätt akvarium (Fluval Edge är bökigare
)
Jag gillade Spec V så mkt att jag har beställt ett till (de passar jättebra på mina Ikea Billy bokhyllor)
Multi vad?
Vad kostar ett sådant kar? Jag har kollat runt lite och de är riktigt snygga men dock är jag orolig för pumpen som kanske väsnas? Var har du dem stående?
Pumpen låter knappt något alls.
Mina Spec ska stå i hallen (på mina Billybokhyllor) De kostar 1200-1300kr/st
Fluval Edge kostar ca 1500 (om jag minns rätt) Den pumpen låter heller inte mkt. Den ska stå i vardagsrummet.
För tillfället står alla mina akvarium i sovrummet pga att vi håller på att renovera vårt vardagsrum.
Lägger upp en bild på kaoset 😛
Jag märker inte av akvarierna på natten 🙂
Multi vad?
Tack för att du svarade! Verkligen för när jag köpte AquaEl 30 L och medföljande pumpar var så bedrövliga så jag var tvungen att köpa nya och då blev det knäpptyst. Hör dom inte alls vilket är viktigt när man sitter och kollar på TV och har två st nanon så nära inpå.
Lite surt om man köper nano i paket och så är pumparna skit, det blir ju en extra kostnad som man inte räknat med 😕
Multi vad?
Ja, det var inte kul alls för man vill ju ha det bra redan från början. Dessa pumpar jag köpte blev jag så glad i så jag köpte två till. En till mitt 54 L akvarium där jag har räkor och rasboror och en till mitt 375 L akvarium där jag kör den bakom bakgrunden för där samlas det lite skit som jag vill ha bort. Hade tidigare ett innerfilter där men köpte sedan ett ytterfilter och då blev tomhålet helt tomt.
Vad var det för filter du köpte?.. blir lite nyfiken nu 

Multi vad?
AquaEL Fan Mini Plus. =) När jag byter sida för att titta på t ex en film och hamnar väldigt nära nanona så har jag huvudet ca 40 cm ifrån och hör inte ett smack. Hör ibland att det porlar lite i vattnet men inget annat. Superbra pump.
#23 Tack, jag blev också nyfiken, då jag går i funderingar på vad jag ska skaffa till mitt "donerade" 54 liters då jag inte tyckte om det filter som kom med.
Varsego Smulan80. =) Jag köpte min ifrån pwss.se och finns det billigare annanstans vet jag inte. Är nöjd med pwss som leverantör.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan ärligt säga att jag inte är helt nöjd med Lumi´Q- akvariet. Pumpen låter en del och flödet är för starkt och ej riktbart. Ljuset och pumpen har samma strömkälla och det gillar jag inte.
Jag kommer att köpa ett 10-liters Fluval Spec III istället.
En titt på nya invånare till ett av Fluval Spec V 😃
Multi vad?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Remake i 19-litarn med lavastenar och mossa +" himmaodlade" guppyhanar , räkor och snäckor
Multi vad?
Blå posthorn med röd fot?
Ja det har jag med ; )
De var läckra! Mina har orange fot. Vilket är det korrekta för en blå posthornssnäcka?
Det borde vara de med blå fot som är mest värda ( som är det korrekta) ?
Multi vad?
Finns väl knappt något som heter "korrekt" så länge inte folk börjar på allvar odla olika versioner och kalla dem något.
Blå med röd fot har jag aldrig sett förut, de måste vara ganska ovanliga?
Exakt hur pigmenteringen (eller avsaknad av pigment som jag tror det handlar om vad det gäller rött) av foten och skalet förhåller sig till varandra vet jag inte. Är de helt oberoende? Ger brun/mörk pigment i foten ofta även mörka skal? Tycker det verkar som det, rent statistiskt.
Friskt kopplat är hälften brunnet!