Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2209 ggr
Nyly
0

Sjuk fisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett par cyklister och den ena har fått något konstigt som kommer ut ur dess kloak. Vad är det för något och vad ska jag göra?

Nyly
0

Ciklider menade jag förståss :-P

MonsterTrollet
1

Ursäkta!

😂  det där var för kul, jag är lite trött och det där blev för mycket, först cyklister och sen kloak.
*skrattar så tårarna rinner*

Har inget kreativt tyvärr att komma med, och hoppas nån annan som har kunskap kan hjälpa dig, det är massa toppenduktiga personer här som tur är. 
Lycka till!

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Nyly
0

:-D Roligt att jag fick sprida lite glädje ;-) En eller annan cyklist hade ju inte varit fel att ha annars, men helst utan saker som kommer ut där bak ;-) Är inte så inne på det här med akvariefiskar. Cikliderna flyttade hem till mig då dottern inte kunde ha kvar dom hos sin pappa längre. Kanske skulle beskriva det lite mer eftersom det syns lite dåligt på bilden. Det är en röd, stor och liksom flikig klump som kommer ut, och den verkar bara bli större. Annars verkar den pigg och äter som vanligt men stackars fisken kan ju inte bajsa när det där sitter där :-/

MonsterTrollet
0

😞  ja inte lätt när folk är lättroad.

Har aldrig sett nåt liknande tyvärr, det ser ut som nån räkmix har gått rakt igenom och kommer ut i samma stil som den blev svald. 
Ser faktiskt lite otäckt ut.

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Draken
0

Det ser ut som en Påfågelciklid (Oscar) stämmer det ? Isf. måste jag fråga hur stort akvarium du har dem i ?

Vad gäller vad det kan vara, så tror jag ganska säkert den har antigen förstoppning eller tarmprolaps av fel foder eller inälvsmaskar (den ser väldigt mager ut)

Hur stor är den?

Hur många har du, i hur stort akvarium?

Vad får den/de för mat ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis