Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 1088 ggr
OlleA
0

Killiutställning i Köpenhamn 28-30/8

Nu i helgen är det dags för Skandinaviska killisällskapets årliga killiutställning som hålls på Valby Kulturhus vid Toftegårds Plads i centrala Köpenhamn. Dit kommer akvarister från hela Europa och ställer ut sina killis, så räkna med något utöver det vanliga. Fiskarna bedöms i tolv klasser. På söndagen avslutas det hela med att alla utställda fiskar säljs på en stor auktion, så missa inte detta tillfälle att få tag i fiskar som du aldrig ser annars. Alla är välkomna!!!

Olle

OlleA
1

Sådär ja! Mina fiskar är packade och klara och kommer att vara på plats i Köpenhamn vid 11-tiden i morgon. Det här blir en toppenutställning! 🙂

Olle

Lilolizeit
1

Spännande! :) Jag hoppas du fotar lite å delar med dig till oss andra som inte kunnat vara med. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

OlleA
2

Kameran är alltid med, så vi får se om det blir något som är värt att visa. 🙂

Olle

[Tinitusan]
1

hoppas du får trevligt, jag skulle följa med xanna o patrick men tyvärr kör jag uppåt landet idagt o kommer inte hem förrän på söndagkväll..

OlleA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har man kommit hem igen efter en lyckad utställning! Den hölls alltså i Valby kulturhus i centrala Köpenhamn. Här är några glada killiakvarister utanför lokalen.

OlleA
1

Som alltid fanns massor av fina fiskar att se. Här är en Fundulopanchax amieti som jag senare ropade in på auktionen.

OlleA
2

Cyprinodon atrotus, en annan snygging.

OlleA
0

Till traditionen hör en "hyggeaften" med god mat och trevlig samvaro. Det är också då som de flesta priserna delas ut.

OlleA
0

På söndagen fångas alla fiskarna upp för att säljas på en stor auktion.

OlleA
0

"Halvtreds, femoghalvtreds, tres…"

Auktionen är i full gång!

OlleA
0

Detta var tydligen ointressant…

ElinvBorg
1

Nej jag finner det intressant! Fina bilder, det ser riktigt trevligt ut. Hoppas du är nöjd 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[Tinitusan]
1

nej absolut inte, jag tackar dig för fina bilder o uppdatering när jag inte hade möjlighet att åka själv =)

Lillyrod
1

Killis är fantastiskt vackra fiskar. Tyvärr ville mina inte ha sällskap så de fick flytta. 

Jag skulle gärna gå på både auktioner och andra sammankomster när det gäller akvaristik men det finns ingenting sådant i närheten här. Det är tråkigt att inte ha folk att diskutera med irl.

OlleA
0

Tack för era trevliga kommentarer! 🙂

Olle

Lilolizeit
1

Ser trevligt ut! Å väldigt vackra bilder på fiskarna. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

OlleA
0

Tack Lilolizeit! 🙂

Olle

[Jens]
0

Missade dett Olle men ack så fina dessa killis är men jag är väldigt novis när det gäller dem.