Zebraciklid skulle jag vilja säga 🙂
Jag håller nog med : )
Åh, kul! Jag köpte ett nytt akvarium för någon dag sen och några fiskar följde med, och jag har inte sån koll på fiskar så några är svåra. Och jag vill gärna läsa på lite om dom :)
Definitivt Zebraciklid
https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=212
Dom vill ha rätt stort akvarium som du kan läsa på zoopet och har du hane & hona så kommer dom att yngla av sig som ogräs.
Det som är synd med denna ciklid är att det inte är någon efterfrågan på dessa så man bör ju förhindra att dom får en massa yngel.
Akvariet är på 250 L, så borde väl inte vara lagom? Dom ska tydligen vara relativt gamla Och har inte ynglar av sig än.
Ditt kar är ok att ha dem i.
#5 250L räcker gott du kanske har turen att ha två av samma kön lite svårbedömt av bilden.
Men fina är dom allt🙂
Det ser ut att vara två hanar. Honorna brukar få en tydlig rödmarkering på sidan och buken :)
Det är nog en hona & en hane, honorna blir bara röda på buken när dom ska para sig, hanar får bula i pannan och är större än honorna. Så jag tror det är en hona & en hane 🙂
Usch då 😁. Vill helst inte ha några yngel..
fina
När det känns som om allting är värst, tänk det kan alltid gå värre. Så njut när det går dåligt, det är ändå bättre än det kunde ha varit.
Nu har jag läst på och forskat lite och jag är ganska övertygad om att det är två hanar! De båda har små "bulor" bara det att den ena har en tydligare bula än den andra, sen är de i nästan identisk storlek. Och honorna var mindre? Vad jag sett är honorna helt släta, utan bula i pannan. Eller har jag fel nu?
Du är inne på helt rätt spår :)