Vanhedarens Akvarieäventyr
Efter mycket om och men börjar det äntligen arta sig, så jag tänkte starta den här tråden om hur det går för mig med planerna att bygga upp två bänkar (bredvid varandra, så kommer uppfattas som en) med hjälp av lastbackar (se bild). Detta kommer bli sammanlagt 160x60 varpå det kommer stå två 54l helglas kar. En med Guppy och en möjligtvis indelad i två med två kampfiskar (funderar fortfarande). Sedan kommer ett större 150-250 kar införskaffas, som fiskarna i nuvarande 54l kommer flytta till. Guppysen är firrarna i 25an i plast atm. Låt mig anmärka att det alltså kommer sluta med tre kar i mitt lilla sovrum ;)
Kul! Jag följer gärna och ser hur det går :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Följer :)
Ett 200l + tillbehör, sand, rötter, sten, massvis med växter, snäckor, en mal, 15 neontetror och två kamphanar hämtade. Blir ändrade planer med de tre karen, kommer sluta med endast två. Ett 54l och ett 200l. Blir att fylla och flytta imorgon, nu blev det väldigt sent och det behöver inhandlas ett liggunderlag då båda karen är helglas. En vuxen mal lyckades hänga kvar i ena roten och otroligt nog överlevde i ca. 3 timmar utanför vattnet, hur kommer sig detta? Skickar med en bild imorgon med hopp om att någon mal expert här kan identifiera (: