Flytta på soilen?
Jag har vaga planer på att göra om lite i mitt kar. Flytta rötterna, plantera om och bygga nåt snyggt med stenar. Någon som vet om soil håller för att skuffas runt lite eller får man evig gegga i vattnet sen?
Soil kommer att hålla men det kommer att se illa ut i flera dagar. Jag vet att -Cissi- som är medlem har gjort så i ett av sina akvarium men tyvärr så hittar jag inte tråden men minns att det lade sig efter flera dagar.
Jag röjde runt i mitt ena kar som har soil & det blev ju väldigt grumligt men gjorde ett stort vattenbyte & nästa morgon var det helt klart vatten i karet igen så inga problem att röra runt & ändra även om man har soil.
Tack! :)
Jag har också prövat på det här och det är inte att rekommendera kan jag säga.. Kulorna är väldigt porösa och ömtåliga, de går sönder väldigt lätt. Hälften av min soil förstördes säkert och blev en enda lerig sörja. När jag planterar om i soilen idag så blir det mycket dimmigare och skitigare i akvariet än vad det blev när soilen var "oförstörd".
Vill du pröva så var försiktig Litenloppa.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tankarna kommer och går… Kommer inte bli något gjort den närmaste tiden i vilket fall för jag blir snurrig om jag står upp för länge. Och mår konstant illa(det var den semestern det ;)) Antar att det får se ut som det gör det närmaste året. Sen kanske möblera om med ny soil helt enkelt :) Har för mig att det var i nån av dina trådar mimåne som jag läste om att det inte gått så bra ja.
Jo jag har skrivit om det i min senaste av "mimånes akvaristliv".
Hoppas att ditt illamående går över snart Litenloppa🌺
Medarbetare på akvariefisk ifokus