Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 4711 ggr
farido13
0

Guldfisk/koi/slöjstjärt bilder

Hej för er som har Slöjstjärtar skulle det vara roligt att få se vad för sorts guldfisk/koi/slöjstjärt ni har. Roligt att även få veta vad för sorts det är och hur stora dom är just nu

Hoseok
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade två sötnosar, slöjstjärtar. De har nu fått ett hem i ett stort akvarium hos grannen. 😃 Har ingen närbild på den svarta. Teleskop-slöjstjärtar ska de heta, tror jag?

Hoseok
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här syns båda i mitt tillfälliga akvarium jag hade då, tills vi hittade något nytt. Dom blev väl 12 cm ungefär.

farido13
0

Snygga och gulliga teleskop Slöjstjärtar du har

[Jens]
0

Jag är inte expert på slöjstjärtar men Kneko är inte denna miljö som du erbjuder dem dåligt?

Lillyrod
2

Som Kneko skriver så bor de numera hos grannen ; )

[Jens]
0

Så bra! Hoppas de har det bättre nu =)

Hoseok
4

Har skrivit om detta i en annan tråd, och jag uppskattar om man läser det jag skriver i denna tråd lite mer noga innan man mer eller mindre hoppar på mig. (Vet att det inte var menat som det, men jag har blivit så påhoppad på detta forum för något jag inte ens kan hjälpa tidigare, så en sådan kommentar ger mig liksom war flashbacks till det.. ). Jag skrev att det var ett tillfälligt akvarium. 

De bodde i det där akvariet i 3 veckor. För att vi letade efter ett nytt. Det var fiskar som jag hade räddat från en rund, olaglig skål. Jag köpte ett 120 liter för Deras skull, för att de i TRE veckor skulle ha det bättre än en rund skål där de skulle dö direkt. Den månaden hade jag bokstavligt talat 200 kr att leva på till mig själv. För fiskarnas skull.

Jag VET att det akvariet var ett skämt och inte anpassat för slöjstjärtar. Men mitt val var att ha dom där, eller döda dom. 

Ursäkta om jag låter känslomässig och irriterad, inte meningen, men jag har blivit så oerhört påhoppad för något jag inte kan hjälpa. Allt jag ville var att rädda fiskarna så dom kunde få ett bättre liv i framtiden, vilket dom har i ett 500 litersakvarium nu.

Hoseok
0

Var verkligen inte meningen att låta aggressiv som sagt. Men jag blev oerhört ledsen över hur vissa på detta forum hoppade på mig en gång trots att jag förklarade att jag försökte ta hand om fiskarna tillfälligt tills någon med större akvarium kunde ta emot dem, så det gav liksom dåliga minnen att bli påmind, om du förstår. Jag brydde mig så överdrivet mycket om dessa fiskar, ville inget annat än deras väl och gjorde allt jag kunde. Och nu har dom det bra.

[Jens]
0

Ja, vi tar alla orden på olika sätt. Jag är mån om djur och det är även du Kneko och vi vill alla djurens bästa och det har du gjort. Jag är så glad att du gav bort dem när du insåg att de inte hade rätt miljö och det gillar jag.

Hoseok
0

Vill även tillägga att det inte var jag som köpte dom. Jag räddade dom från en bekant som hade dom i en rund fiskskål. (Detta är något folk hade svårt att förstå i en tidigare diskussion, kommer jag ihåg).

Lillyrod
0

Jag kommer ihåg tråden Kneko och vet att du gjorde ditt bästa för fiskarna. 👍

[Jens]
0

Din räddning gjorde att de fick att gott liv. 🙂