Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1145 ggr
Eva123
0

Ancistrus yngel

Hej!

Mina Ancistrus har fått yngel!! Jag är självklart jätteglad över detta, men jag skulle behöva några tips om hur man tar hand om de! 

Jag har separerat yngeln &  hanen samt grottan de parade sig i till ett mindre akvarium (med samma vatten som i stora akvariumet)…

Jag kan inte låta yngelna vara kvar i det stora akvariumet eftersom vi har rovfiskar i det akvariumet, bl.an: Pappegojfiskar & skalarer…

Finns det någon som helst chans att jag kan klara att ta hand om de så  att de överlever? Eller är det omöjligt ändå?

Jag är tacksam för svar snarast!

Mvh/Alma

-Cissi-
1

När ynglen tittar ut är det bara att mata som med vuxna Ancistrus. Man kan koka grönsaker lite längre så dom blir lite mjukare och lättare att äta. Mata gärna mindre portioner flera gr om dan. Hanen kan behöva stanna en liten stund efter dom flyttat ut och äta upp sej lite innan han flyttar tillbaka. :) dom är inte svåra att sköta.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

mimåne
1

Precis som föregående säger så kan du mata dem med vanlig mat för Ancistrus. Och grattis till dem förresten!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Eva123
1

Tack så hemskt mycket för er hjälp!! Kokade broccoli redan igår kväll! Ska se till att de får gott om mat & näring!!!🙂

-Cissi-
0

Var noga med att ta upp resterna så det inte gör vattnet dåligt :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

mimåne
1

Det var så lite så :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Eva123
0

Okej, tack ännu en gång !!