Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1894 ggr
mizzm
3

Måla om akvarium - projekt..

Tänkte höra med er om det är nån som har målat om sitt akvarium? Isåfall hur gjorde ni? Vad tror ni om idén? Har ett juwel - kar i bokfärg och färgen har jag tröttnat lite på och funderar på att måla om det till vitt. Har inomhusfärg hemma i vitt, det bör väl funka? Känns inte som att det är värt att köpa ett nytt akvarium direkt för att slippa färgen därav idén med att måla om :) kom med era idéer/tips och tankar nu! Lägger upp bilder före, under och efter målningen har jag tänkt :)

VildaVittra
1

En annan variant är att sätta på vit dekorplast (som också finns med massa roliga mönster) eller limma på tunna skivor, för det kan vara ganska kinkigt att få färg att fästa på plastig fuskfanér.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mizzm
0

Jo men man måste ju rygga upp ytan först innan man börjar måla med sandpapper eller liknande :) då fäster färgen bättre!

[Tinitusan]
0

du kan även foliera det!

mizzm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Före-bild. Har riggat upp ytan med sandpapper.

mizzm
0

1:a strykningen. Skruvade av handtagen på skåpen först. Nu ska det få torka över natten sen ska jag måla en gång till med roller imorgon :) uppdatering kommer när det är färdigt. Hoppade att måla insidan, den ser man ju ändå inte :)

mizzm
1

Färgen torkar fort så hann med att stryka på en gång till :) tror att jag behöver måla ytterligare 1 gång imorgon för att det ska bli bra :)

mizzm
0

Efter 3:e strykningen :) börjar likna nåt! :)

mizzm
0
Spöket
0

Blir det inte svårt att måla det snyggt utan att ta isär det? Tänker på dörrar osv

Multi vad?

mizzm
1

Nej det gick superbra :) målade olika "delar" i taget så att säga så att det hann med att torka emellanåt. Har målat med roller, då blir det en jämn och slät yta jämfört med om man hade haft pensel där man ser varje penseldrag. Man ser inte att det är ommålat nu när det har torkat :) dock lät jag bli insidan på möbeln, det får bli vid ett senare tillfälle ;)

Spöket
0

Ok 🙂

Multi vad?