Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1456 ggr
EmiliaCaptor
0

Sewellia lineolata?

Vet inte om det här inlägget ligger rätt men men.. Vad jag har förstått så är sewellia lineolata inte så vanliga och jag hittar nästan ingenting om dom.. Men det jag vill veta är om någon vet någon liknande "fisk". Var i en djuraffär för ett tag sen, då såg jag ett akvarium med (vad jag trodde var) malar, men han som äger stället nämnde dom inte som malar och det stod inte vad de hette. Vad jag kommer ihåg så var dessa fiskar zebrafärgade men annars såg precis ut som sewellia lineolata. Vad var det för någon? Om det ändå var SL kan någon som vet någon berätta lite om dom? (:

Lillyrod
0

Om du tittar på din text så ser du att sewellia lineolata är understruket. Då finns fisken med i lexikonet här på sidan. Klicka på ordet så kommer du direkt till beskrivningen av fisken. 

Fisken du frågar om känner jag tyvärr inte till.

EmiliaCaptor
0

Okej

mimåne
0

Hej EmiliaCaptor.

Sewellia lineolata har en hel del arter runt omkring sig som liknar den väldigt mycket. I handeln kallas den ofta för "Borneo sucker", och även ibland sewellia lineolata. Den är vanligt förekommande och finns den inte inne i din lokala djurbutik så kan den beställas in av personalen.

Med vänlig hälsning, mimåne

Medarbetare på akvariefisk ifokus

EmiliaCaptor
0

#3 okej tack (: