Semesterplaner
Tänkte höra med er som har lika mycket fisk på hjärnan som mig..
Vi funderar på vad vi ska hitta på på semestern och just nu lutar det åt en flygtur ner till Köpenhamn några dagar och där finns det något som heter "Den blå planet"..
Är det någon som varit där och kan berätta hur det är, hur länge man går runt där (har vår 4åriga son med oss) och om det är värt att offra en dag/halvdag där..
Har ni något mer förslag på något skoj man kan hitta på i Köpenhamn, t'nkte nog gå en dag på Tivoli också…..
Hehe, en utmärkt sak är att söka kirshim ;) Jag har varit där mf.l och du hittar tråden här: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/53dbe6dc8e0e744e48001511-den-bla-planeten
Ska säga dig att det är verkligen värt att åka dit och din son kommer älska stället och ni också för den delen. Det är verkligen en resa som är värt pengarna så att säga. Skulle gärna åka dit igen så tack för att du påminde mig ;)
Ta gärna bilder kirshim !
jo, lär väl ta med systemkameran och ett par vettig objektiv, var riktigt skoj att få se era bilder nu, känns som om man kan gå länge där och kika på fiskarna…
(Var till Aquaria i Stockholm förra sommaren men då blev jag lite besviken, trodde det skulle vara större….)
Finns det någon restaurang i Den blå planet, små mätta magar är mycket mer tålmodiga än hungriga…;P
Jag har inget minne av att det fanns någon men det måste det ju göra med tanke på att det är en familjeattraktion och besviken lär du inte bli för det är stort och större än vad man tror egentligen. Tyckte det var väldigt kul att vara där och njuta!
Jag var där i julas, tycker själv inte att det var värt det, dyrt och ganska litet. Men massor av fina fiskar och tror att er son kommer gilla det:) min lillebror (3år) älskade det! Tror att det fanns en resturang, men fanns iaf bord om man tar med egen mat:) Vi var där i kanske 2h? :)
Mkt märkligt Howres. Har du varit på något bättre ställe i närheten? Om jag inte minns fel så är den blå planeten nordens största.
Det är hur kul som helst att vara där man kan fiska vid restaurangen som finns där som serverar fisksoppa, fish and chips ja typ mat med fisk. Så att det finns en resturang där som sagt. Tycker det är häftigt att de har alla sorters fiskar allt från abborrar, gäddor till alligatorer, hajar, saltvatten, afrikanska ciklider o.s.v. Hoppas ni får en trevlig tur nere i köpenhamn. Kan tipsa om ni åker över bron och tillbaka till Svergie så finns det otroliga butiker med helt fantastiska och ovanliga fiskar här i Skåne!! Ha det trevligt!
#Howres: Din beskrivning lät mer som Aquaria på Djurgården i Stockholm… #Oliverholmström: vi kommer tyvärr inte åka över bron utan det blir stålpippi tillbaka till Arlanda och se vidare hem till metropolen Örbyhus….;P
den blå planeten är underbar! alla världsdelars guldklimpar är representerade! förstår inte heller Howres beskrivning, men smaken är som baken klart, men jag tror du kommer älska det!
Åh, inte alls avundsjuk eller så… Vill också till Den blå planet!
låter ju som vi får det trevligt i Danmark efter att ha lyssnat på er här, sen kombinera med en dag på Tivoli så lär det väl inte bli sämre…;P
har även hört att köpenhamns zoo är väl värt pengarna, men tivoli är underbart pitoreskt =)
Verkar som om vi kommer ha 2 dagar i Köpenhamn så tveksamt att vi hinner med deras zoo också, känns som om det blir lite för mycket att trycka in 3 så spännande grejer på två dagar men var faktiskt det vi kommit att tänka på som backup om något av dom andra inte blir av…
Men tar gärna emot fler ideer på sakar man kan göra i stan, gärna sånt man kan roa sig med nån timme…..