Då måste jag haft tur för alla mina är rena änglarna. Ingen av mina (och jag har massor!) är elak mot de andra fiskarna. Ända är när det är mat att de kan bufflas lite för att komma först till maten.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
En av mina super rot-hanar är riktigt elak! Han kör iväg allt som lever, utom snäckor och mina pangio kuhlii. Har gett honom några unga honor att välja mellan, och dem är han snällare med, men då de inte är romstinna ännu visar han inget större intresse för dem, än. Resten av mina ancistrusar är mycket snällare.
Jag har ett 300L där jag föder upp Ancistrus och sålde idag bort 49st och har säkert ca 40-50st kvar och då har alla varit 3-10cm men jag har aldrig sett att de varit aggressiva alls och då har jag haft diverse ciklider i karet också under kortare perioder men ingen Ancistrus har dött eller attackerat andra fiskar :P
Mina två verkar mer bli "irriterade" och vifta runt lite om det blir trångt runt dem med andra fiskar, men kan de gå undan till sina respektive "gömmor" går det bra. De jagar absolut ingen annan fisk utom möjligen varandra innan de upprättade varsitt hem.