Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1260 ggr
Räk-Orvar
0

Beställa växter

Jag köpte lite växter av en privatperson på nätet. Hon skickade dem igår, men de kom inte fram idag. Ringde mitt postkontor, men de kan inte hitta något. Om växterna dyker upp imorgon, kan de ha klarat sig? Och hur brukar ni köpa växter? Butik? Nätet? Privatpersoner? Brukar det krångla med posten?

Lojs
0

Växter brukar klara sig fint. :) Jag har beställt både av privatpersoner och butik på nätet, inga problem. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Räk-Orvar
0

Hoppas verkligen de klarar sig! Är mest hornsärv och sötvattenstång till vårt nystartade akvarium. Får hoppas det dyker upp imorgon! Villa bra/billiga nätbutiker finns det som säljer växter? Antar att de är lite billigare än i butik:)

Lillyrod
0

Billigast är nog privatpersoner. Växter i nätbutiker är ibland billigare men så tillkommer frakten och då hamnar de på ungefär samma som i butik. Sen brukar ju utbudet vara bättre på nätet.

Luis_felipe
0

Växter som är packade på rätt sätt klarar leverans på några dagar så oroa dig inte :) Jag har skickat växter som kom fram efter 2 dagar och tagit emot växter som kommit efter 2-3 dagar och aldrig haft några som helst problem :)  www.akvarievaxteronline.se har jag beställt lite vallis ifrån då de hade betydligt billigare priser än privatpersoner men de har haft ett litet uppehåll och jag vet ej om de är igång än. Kan vara värt att kolla upp i alla fall men annars kan du alltid söka växter här på forumet!

Lillyrod
0

Jag vet inte om det fortfarande är så men när akvarievaxteronline började så stod deras priser utan moms. Då såg det väldigt billigt ut men när moms och frakt kom till så var det inte så billigt längre.

[Jens]
0

Växter brukar klara sig väldigt bra i några dagar om avsändaren har gjort rätt för sig och det brukar de göra.

Lojs
0

Jag har beställt från Aquasabi, det gick snabbt och smidigt, växterna var hur fina som helst. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lilolizeit
0

Jag har fått växter som fastnat på posten å kommit efter 6 dagar, å som växterna tog sig ändå bra, så det är nog inget att oroa sig för :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Luis_felipe
0

#5 När jag beställde från akvarieväxteronline så stor det inkl moms :) Det enda som tillkom efter att jag valde växterna var så klart frakten på 49:- har jag för mig. Inte så farligt :)

mimåne
0

De kommer nog fram imorgon ska du se. Jag postar flera paket i veckan med växter i hela sverige och inte en endaste gång har det varit några problem. 1-2 dagar tar det.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
0

#9 Då har de ändrat sen starten. Klokt av dem för det blev lite förvirrat det där med momsen.

gulzebra
0

Beställde växter i helgen. Ett paket skickades i söndags, kom fram igår. Växterna klarade sig fint :) Posten har tydligen en del strul nuförtiden, har varit mycket här i Dalarna efter ett terminalbyte men vad jag hört är det problem i resten av landet också, kan vara det som ställer till det.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram