Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 1154 ggr
Vanhedaren
0

Dräktiga guppies?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!
Köpte guppies igår, två honor och en hanne som nu går med ett Regnbågsciklid par och 10 neontetror (+2 ungguppies + 8 guppyyngel i yngelkasse som jag fick med mig gratis! ). Nu efteråt märkte jag hur honorna verkar stämma överens med beskrivningen på en dräktig sådan, med en lite tjock mage och svart fläck därpå. Finns det någon Guppy expert därute som kan se om dessa är dräktiga/när de kan tänkas föda?

Tack på förhand!

Fjordell
0

De är alldeles säkert dräktiga. Guppys tenderar att så gott som alltid vara på smällen så länge det finns en hane i närheten som kan befrukta dem :) alla butiksköpta guppyhonor jag haft har varit dräktiga från början. Det är bara från privata odlare man kan ha chans att få tag i jungfruhonor (dvs obefruktade) beroende på hur odlaren håller guppysarna förstås :)

Sarah E
0

Guppyhonor bär nästan konstant på yngel så du kan kan garanterat räkna med att det blir yngel inom några veckor. En hona som precis ska föda är abnormt tjock, nästan fyrkantig. Om de inte är riktigt så stora så är det ett tag kvar.

Vanhedaren
0

Okej, då får man ta och vänta någon vecka/veckor och se :)

Sarah E
0

Japp! Kommer som ett brev på posten ;)

kirshim
0

jag har en hona nu som är som en boll med stjärt,..

Inte ens dom fetaste torskarna har större mage än henne…;P