back to nature
Är jäkligt sugen på att sätta i en back to nature-bakgrund i mitt 200 liters kar, problemet är ju att det är igång och ska man sätta i en sån lär ju karet vara tömt och torrt :P hur tusan ska jag bära mig åt då? har tyvärr inget annat kar att lägga fiskarna i under tiden heller..
Då blir det svårt! Mycket svårt men kan du inte köpa en jättestor platsbalja. Jag köpte min t ex på Jysk och den är på 110 L och då är det bara att slänga i växter och allting där och bara ta det lugnt så att säga. Mycket praktiskt!
För att sätta i den inuti akvariet så måste du tömma allting. Precis som jens säger så kan du använda dig av en förvaringslåda i plast som tillfälligt akvarium. Där kan du hålla fisk, växter, inredning, pump och doppvärmare igång utan problem.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Okej! Jo jag har en plastbalja som jag använder mig av när jag har bytt substrat och liknande :) men har läst att limmet på bakgrunden måste härda i 12-24 timmar, kan man ha allt i baljan så länge? Mest det jag var osäker på :S finns det "färdiganpassade" såna eller måste man bygga ihop delar själv till den?
Om det är en 'stor' balja på t ex ca 100 L så ska de klara sig flera dagar men då ska du naturligtvis ha pump, doppvärmare i också. Växter, stenar o sånt kan du lägga i också. Då hinner du fixa ditt akvarium. 🙂
Storleken beror ju på vad du har för fiskar och storlek på akvariet redan i dag. Titta gärna in som jag sa på t ex Jysk som jag gjorde. De heter Förvaringsbox SMARTSTORE men självklart finns det andra som säljer stora plastbunkar också.
Tack för tipset! :) den baljan jag har är på 100 liter så så bör de klara sig :)