Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 800 ggr
Sara97
0

ifokus, på surfplatta/smartphone.

hej igen. jag bara undrar vad ni som surfar på ipad/android eller smartphone tycker.. jag själv som har ipad4 retinaskärm, upplever att sidan "hoppar" väldigt mycket. tex. jag skrev en gång en lång kommentar där ts hade frågat efter nåt, jag som gärna kommer med förslag och erfarenhets tips, skriver då. men jag som hade "kämpat" med den här kommentaren och var nästan precis klar slängs ut ur kommentarsfältet jätte snabbt, rycks ner till alla iFokus sidor, och jag då som i skrivande stund inte hinner reagera trycker på en iFokus sida och kommer in på den sidan och min komentar är borta och förglömt. detta händer mer eller mindre VARJE gång jag skriver något. har jag tur så hinner jag lyfta händerna från touch fältet och inte råkar klick på något och kan gå tillbaka till kommentaren. jag har försökt allt, upptadera ipad,upptadera iFokus,upptadera webbläsare gå in på annan webbläsare, men nej inget funkar. hardetta hänt er någon gång? jag med lite halvkortstubin, har varit nära på att slänga hela skiten iväggen och den som är närmast får en rad svordomar i ansiktet och ett halvt galet raseri utbrott. det kanske är överdrivet att reagera så, men till mitt försvar så är det inte kul att tappa bort så mycket text och tid jag lägger ner på den här sidan varje dag. juste mobilversonen är likadan,förutom på min android telefon där är det bara "trångt" och trögt men inget hoppandes.. tack för att du orkat läsa så här långt….

LÄNGE LEVE DJUREN!!

[Jens]
0

Haha,… Eller men oj kanske man ska säga. Jag använder iPad och har aldrig några problem som du beskriver. Undrar vad det är som gör att du får problemet? Du säger att du uppdaterar men har du tex tömt webbhostorik m.m? En fråga till är om du märker av att du har stabil nätuppkoppling . Jag menar om du ser att du ständigt är uppkopplad eller om du tappar uppkopplingen?

Sara97
0

nu ar jag i dem min försökt att skiva en liten kommentar

LÄNGE LEVE DJUREN!!

Sara97
0

fem minuter har jag försökt skriva:jag vet inte, jaghar bra uppkoppling till internet

LÄNGE LEVE DJUREN!!

Sara97
0

jag får snart panikångest!!!!

LÄNGE LEVE DJUREN!!

Sara97
1

förlåt nu i två min har jag hälsat på massor av iFokus sidor, jag går och lägger mig innan jag förstör nåt. åter kommer imorgon

LÄNGE LEVE DJUREN!!

[Jens]
0

Sara. Gå till Inställningar > Safari > och rensa historik och webbplatsdata. Sedan efter det så håll nere hemknappen och PÅ/AV-knappen samtidigt till din iPad startar om. Funkar det bättre efter det?

sauk1
0

Jag kör android och märker att annonserna laddar sist, med fördröjning. Det gör att allt hoppar till efter en kort stund. Därför får jag till en massa klick på annonserna när jag egentligen vill träffa olästa-länken. Sen har vi det här ooootroligt dumma att gömma länkar som just "olästa" så att man i mobilen måste klicka på raden för att se dem eller på datorn göra mouse over. Vem kom på den briljanta idén och hur tänkte hen?

[Jens]
0

Intressant det där med annonser men det kan jag inte svara på för jag har ju betalt för att inte se annonser på iFokus. Det ska ni veta att sidan laddas mycket snabbare och det är U N D E R B A R T utan reklam och samtidigt så har man inte dåligt samvete för att köra fulprogram utan hjälper iFokus framåt genom att göra rätt för sig.

Det sistnämnda vet jag alltför lite om för jag kör inte iFokus via mobil eller padda och då misstänker jag att du menar mobilversionen? Jag har aldrig gillat mobilversionen så den undviker jag till fullo.

Sara97
0

hej igen. godmorgon :) jag har rensat webb historiken på chrome. för jag bojkottar safari totalt. det har jag alltid gjort. jag testade en gång på safari men jag liksom….klarar inte av det. så jagkör googles chrome webbläsare. nu när jag tänker efter så kan det facktiskt ha med internet att göra, men varför skulle den då bara hoppa ur kommentars fältet och så händer inget annat. (om jag inte råkar klicka på nåt då) jag gillar inte heller mobilversionen, så den åker k skräpet för mig.

LÄNGE LEVE DJUREN!!

[Jens]
1

Varför ratar du Safari? Den är verkligen bäst om man kör Apples produkter. Visste du att Google Chrome är en enda stor bov som vet vad du gör in i det minsta detalj. Google vet allt vad du gör, varje klickning, varje besök och sparar allt som du gör när du surfar. Det är skrämmande.

När du säger att du misstänker uppkopplingen så är det inte konstigt att du hoppar ur för när du kopplas ifrån och loggas in igen så uppdateras sidan och därav förlorar du det du höll på med. Om det är uppkopplingen så förmodar jag att det skulle hända även om du kör Safari men jag är inte hundra så det är värt att prova.

Sara97
0

vissa gillar choklad glass andra gillar jordgubbsglass…. antar jag, dock har jag inget att dölja men jag håller med om att det är lite skrämmande. när detgäller safari har jag inte samma överblick och koll på sidor som jag brukar vara inne på. på chrome har man den överblicken och det är väldigt lätt att gå mellan sidorna. kanske man kan det på safari också men jag gillar inte upplägget som apple har. sen när det gäller google har jag inget val då min skola sammarbetar med google och det är skolans ipad som jag lånar som skolmedel. om jag hade haft en dator hade jag använt den men nu kan jag bara använda ipaden. så men jag märkte igår kväll att när alla i huset (ca5st) sammtdigt är inne på internet och streamar och grejar och allt vad de håller på med, så slungades jag ut nåt väldans, men nu när det bara är jag som är "inne" så kan jag skriva den här kommentaren i lugn och ro. utan att kopplas ifrån, så det är nog internet som är lite krassligt… jaha

LÄNGE LEVE DJUREN!!

[Jens]
1

Ahh, bra att det löste sig för då vet man boven i dramat. Jobbigt när man inte har kontakt med internet.

[Grodhopp]
0

Jag har väldiga problem med iFokus på padda o mobil, kastas ut, kan inte hantera inlägg i efterhand och inte lägga upp bilder. Trots helt felfri uppkoppling och uppdaterad enhet.

[Jens]
0

Grodhopp, kör du då mobilversionen eller den vanliga för jag har som sagt inga problem. Det där med bilder har jag hört att det är många som har problem med så det stämmer säkert men inlägg har jag inte hört så mycket om.

Har du gjort en fullständig återställning av paddan? Det finns en guide på hur man gör det på ipad.ifokus .

[Tinitusan]
0

som du vet Jens har jag vid flera tillfällen klagat på ifocus via telefonen, mitt största problem är att ladda upp bilder, att ifocus hoppar upplever jag faktiskt även via datorn, jag har ännu inte kontaktat ngn om det här men lovar att göra en djupdyning så fort skolan är över!

[Jens]
0

Jag tycker ni ska skicka ett mejl till Niklas och berätta om problemen. Det ska inte behöva vara på det viset.