Broccoli?
Tänkte ta och koka en broccoli och lägga ner i akvariet.
Vad kan man sätta den i så den sjunker? Sett många som använder gafflar men jag har själv aldrig vågat det för jag tänker att metall eller vad dom är gjorda av inte är bra :P haha
Såå, gafflar är okej alltså? ;P
Dom flesta moderna gafflar är väl gjorda i rostfritt, det tror jag inte släpper ifrån sig så mycket…
Jag använder gaffel. De ska ju inte ligga där för jämnan så det funkar.
Jag använder inte något för mina sjunker ner till botten.
jag använder en sill gaffel med en fiskebåt på haha, det är ju passeligt… nä men gaffel,sked eller kniv som är rostfritt är helt utan problem, då den ändå inte ska vara där så länge..
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Skulle man kunna ta en sån pinne man får när man beställer kinamat?
Köra ner den i botten liksom. Eller det kanske inte är ett bra trä? Kanske behandlat med något..
Skitnojig att använda gaffel.. Men ja, den ska ju ligga där max ett dygn bara så borde ju inte hända något.
Du ska inte vara orolig över att använda gaffel.
Okej. Då kör jag på gaffel :)
🙂
Här används grillpinne som vi kör fast i botten, den kan tas upp när de ätit klart nästan utan att man blir blöt :-)
Jag använder ätpinnar i obehandlat trä, det fungerar bra både i sand och kattsand/soil.
Som Jens sade, det är inte ett problem med just broccoli för de sjunker om de är kokade.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Sjunker gör de kanske men de ligger inte stilla utan far omkring i hela karet.
Är det ett problem då?
Ett litet knep jag har som får broccolin att sjunka snällt och ligga hyfsat stilla ( beror på vem som äter) är att efter kokning och avsvalning krama ur broccolibitarna. Funkar varje gång.
Ja jag tycker det är ett problem. Den försvinner in bland växterna och alla fiskar vill inte äta där. Sen hittar inte jag det som är kvar och broccoli luktar inte gott om det får ligga för länge.
Jag brukar peta fram den igen. Kanske ska prova med gaffel nästa gång.
Jo, luktar gör det ju. Fast mina luktar i princip direkt, så det spelar inte så stor roll om de legat i två timmar eller två dagar. Jag tar heller aldrig upp något efter jag stoppat i det, det får helt enkelt ligga tills det har blivit uppätet. Hur mycket det luktar är också väldigt olika, känns nästan som om det är en reaktion med något som redan finns i karet. Möjligtvis så är det pga variationer av bakteriefloran som slänger sig över bitarna.
Mina brukar lukta efter 6-8 timmar och då tar jag bort det som blir kvar. Jag brukar slänga i broccoli efter jag har släckt också för jag vet att ancistrusarna gillar dem också