Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 711 ggr
Lojs
7

Att "följa" trådar

Till er som skriver "följer" i trådar och inte bidrar i tråden i övrigt, ni vet väl att ni får exakt samma funktion av att trycka på knappen "bokmärk" längst upp till höger.

När man vill hänga med i en tråd så blir i alla fall jag glad och nyfiken när det står något nytt, och när det bara är någon som skrivit "följer" och inget mer så blir man lite besviken. Det är skillnad att skriva ett snällt litet inlägg som tillför något tycker jag. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Molekylflickan
3

Samtidigt kan jag tycka att det är kul att veta att folk följer. En massa "följer :)" för mig som trådstartare är kul, för då ser jag att tråden uppskattas. Eller ser man det om andra trycker på "bokmärk" också…?

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Lojs
1

Om man uppskattar tråden och vill skriva något så kan man ju skriva något om det man gillar, det tycker jag tillför tråden något. Det är i mina ögon stor skillnad mellan "följer" och "Oj, vilket spännande projekt, jag är väldigt nyfiken på hur det fungerar med den här arten, jag ska absolut följa tråden."

Jag tror inte man ser hur många som bokmärkt, men däremot ser man ju alla "gilla-markeringar", vilka även de är ett tecken på uppskattning, samt att man ser hur många gånger tråden är läst.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
0

Hmm, jag kan inte riktigt hålla med dig Lojs och det är precis som Molekylflickan säger att man visar att man följer som person. Att bara klicka bokmärk så har inte den som har skapat projektet en aning om hur många det är som är intresserad av projektet eller vad det nu månne är.

Jag följer gärna men det är inte alltid jag hinner med att kommentera och det måste jag erkänna men det händer faktiskt att jag gör det. 🙂

[Jens]
0

Gilla-knappen är väldigt bra funktion och det har jag påpekat tidigare men som alltid så glömmer man att klicka på det ibland ;))

Lojs
0

Ja, nu tänker ju jag mest som läsare av tråden och inte som trådskapare, då jag läser så väldigt mycket mer än vad jag skriver, och jag tycker som sagt att som läsare är det tråkigt när tråden blir puttad av ett "följer", särskilt när det är en tråd som man verkligen ser fram emot uppdateringar i. 
Men även som författare, om man inte bara skriver följer utan även en kommentar så ser man ju vad det är med tråden som uppskattas och kanske blir uppmuntrad att skriva mer om det. :)

Medis på akvariefisk.

[Jens]
0

Ahh, du tänker så. Ja det har hänt att jag ser en tråd som det står en massa "följer" men ingen kommentar och då blir man förvånad men dum som jag är så säger jag inget själv. Hahaha! 🤔🤦‍♂️

Lojs
0

Jag tycker du brukar vara bra på att skriva något snällt när du går in och följer någon tråd i alla fall. =)

Medis på akvariefisk.

[Jens]
0

Tack så mkt Lojs. Jag gör så gott jag kan. 😉