Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 627 ggr
MsSofieG
0

Indostomus paradoxus

Någon som ägt en av dessa snygga fiskar? Vad tyckte ni om dom? Något speciellt man ska tänka på förrutom att de vill leva med fredliga fiskar?

Något ni skulle rekomendera eller undanböja när det kommer till fisken i allmänhet eller skötsel?

mimåne
0

Jag har inte sett den här fisken på forumet tidigare.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

MsSofieG
1

Okej synd, tycker den är otroligt vacker och har hittat en som säljer de. Blev sugen men vet inte om jag kan uppfylla alla krav för att den ska må bra och trivas. Storleken på tanken vet jag är okej (om man kan lita på internets rekomendationer). Men skulle vilja veta mer om vilket sorts sällskap den trivs bäst med och hur ett ultimat akvarium för just denna fisk skulle se ut. 

Jag får fortsätta min jakt på internet helt enkelt 👍

mimåne
0

Hoppas du hittar den information du behöver. Fisken såg jättefin och läcker ut. Lycka till och glöm inte att uppdatera oss med bilder om det går så långt att du satsar! :)

MsSofieG
0

#4 Oh ja, nu hoppas jag på att det är en fisk som kan trivas i akvarium 🙂 Och blir det köp kommer jag nog inte kunna hålla fingrarna borta från att skapa en liten egen tråd åt mini "monstret". 😃

[Udoon]
0

Har aldrig sett den fisken innan, men den här länken hade ganska mycket info

http://www.seriouslyfish.com/species/indostomus-paradoxus/

visserligen på engelska, men kanske kan vara användbart ändå🙂

MsSofieG
0

#5 Tack så mycket för länken! Den gav en hel del om trivsel som jag inte hittat ännu 👍 Kan ju bara säga att jag blir mer sugen desto mer jag läser om dom. Låter superintressant!

Aristarcos
0

Ser nästan ut som mix mellan fisk och sjöhäst.. :) helt klart speciella..

mimåne
0

Jag tänkte också på sjöhäst när jag såg den :)

MsSofieG
0

Haha Ja den ska faktiskt vara besläktad med sjöhästen om man ska tro på wikipedia :)