Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 838 ggr
[Jens]
5

Tydliga rubriker = Bättre svar !

Nyligen publicerades ett inlägg på ifokus bloggen där de mest besökta inläggen på ifokus i april 2015 stod listade. Se länk nedan. 

Så här skriver Niklas om rubriker på inläggen "Notera att merparten har väl valda rubriker. De är tydliga, hjälpsamma och tidlösa. Det kan du tänka på när du skriver egna rubriker till inlägg."

Därför ville jag passa på att påminna dig, mig och alla andra varför det är bra med tydliga rubriker för det är lätt att glömma. 
Alla som lägger in ett inlägg på ett forum vill givetvis att någon ska se det. Har man en bra och beskrivande rubrik på sitt inlägg är chansen större att rätt människa ser inlägget och kan svara på din fråga, läser det du skrivit eller kan vara med i diskussionen om trådens ämne.

Glad

http://www.ifokus.se/blog/5548a9b7ce12c43a7f0041a1-mest-lasta-inlaggen-pa-ifokus

ps. texten ovan är skriven utav Gasoline och jag har fått ett godkännade av henne att använda texten även här på akvariefisk. ds.

Lojs
0

Jag tycker att folk här på akvariefisk faktiskt är ovanligt duktiga på att sätta rubriker, härligt att se! Inte så många rubriker som bara heter "Hjälp!", "Varför?" eller liknande.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jens]
1

Kan bara hålla med dig Lojs. Överlag så är vi jättebra på detta men det är aldrig fel att upprepa sånt här ändå. 🙂

Lojs
0

Absolut!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
0

Har sällan och aldrig haft problem med att det har variot svårt med rubrikerna :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Jens]
0

Jo, det har jag och det är oftast det som Lojs tog upp att man skriver HJÄLP! och inget mer och sedan när man läser innehållet så handlar det om t ex att man ska åka till butik för att köpa fiskmat och vet inte vilken de ska välja.

Draken
0

Jo, sånna rubriker har jag sett några gånger, och et är lite jobbigt. Man går ju in i en sånn tråd och kollar (om inte annat så av ren nyfikenhet), och så ser man att personen frågar om, som t.ex dfiskmat som du skrev Jens.

Där skulle man önska att de hade ett tillägg i rubriken, som HJÄLP - vilken fiskmat skall jag köpa t.ex, eller HJÄLP - Mina fiskar är sjuka eller liknande,det skulle varit mycket bättre, det håller jag med om.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis