Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 766 ggr
Litenloppa
0

Vad gör man av ynglen?

Jag har inga yngel än men med platys i akvariet lär det väl bli… Men vad gör man med dom när det blir fullt? För tillslut blir det ju för mycket fisk i för litet akvarie. Och om man då inte vill(läs;kan)skaffa fler/större kar, vad gör man med "överskottet"? Går det verkligen att sälja i sånna mängder som t ex guppys och platys kan föröka sig?

Lojs
0

I värsta fall och man inte hittar köpare kan det funka att ge bort till någon djuraffär om de är stora nog att sälja. Men just Platy borde gå att hitta hem till privat, i och med att de kan vara svåra att få att överleva när man köper de importerade i djuraffären så finns det säkert en marknad för privatuppfödda som lär vara lite tåligare.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MiaBertilsson
0

Att sälja privat och sen även försöka sälja/ge till butik. Du kan ringa runt redan innan och fråga om dom tar emot fiskar från privata bara för att veta var du ska höra av dig när det blir dags.

[Jens]
0

Litenloppa. På din sista fråga så skulle jag säga nej. Oftast handlar det om överlevnad i akvariet. Jag har förutsättningar att yngel ska överleva men ibland kan de råka ut för olyckligheter eftersom det finns även andra större fiskar i karet också.

MariaK1977
0

Platy äter sina egna yngel så om du inte har mossa i karet blir det nog inget större problem. Grannen har ca 10 Platy, har haft i ett drygt år och de har sett 1 yngel en gång, men det försvann det med… De har ingen mossa. Vi har mossa och köpte 3 Platy i januari, har inte fått ett yngel och de tre vi köpte är strax borta, ger den sista max en vecka till. Jag skulle vänta med att oroa mig ett tag och se om de alls är livsdugliga.

Wellcraft
1

Skänk bort till någon stackars betta ägare ;)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sara97
0

Så länge du inte har allt för bra gömställen så borde det inte vara några problem. Som ovanstående, så äter de sina egna ungar…

LÄNGE LEVE DJUREN!!