Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1660 ggr
Stallmima
0

Sjöhästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja veta mer om sjöhästar.   Tycker de är så fina.  Är det svårt att ha akvarium med dem?  Hur många sorter finns det?  Har fastnat för en gul sort men vet inget om dessa, alla ni som har sjöhästar berätta om allt ni vet  🙂

Draken
0

Sjöhästar kan man bara ha i saltvatten har jag för mig, har i varje fall inte hört talas om sjöhästar i sötvattensakvarium 🤔

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lilolizeit
0

Tror det är väldigt få som har sjöshästar, de ska inte vara de lättaste djuret att ha om jag förstått det rätt.

Vi har en  några år gammal artikel om sjöhästar här på sidan som kanske kan vara intressant; http://akvariefisk.ifokus.se/articles/4d715e39b9cb46223906f26f-sjohastar?articles-2

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

72mm
0

För det första är det väl saltvatten med allt det innebär. Jag vet inget om vare sig sjöhästar eller saltvattensakvarium, men har hört att båda ska vara åt det svårare hållet att få ordning på. "Inget för nybörjare" "Om du måste fråga är det inget du klarar av" Osv… Nu råkar jag tycka att man ska ge högaktningen fanken i allt det där. Jag säger Testa! Läs och lär dig först, undersök hur stor investering i tid och pengar det skulle vara och bestäm sedan om du vill testa praktiskt. Du vet ju från början att det kan vara lite svårt, men än sedan? Det betyder ju inte att man inte ska försöka.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

mimåne
0

Vilken vacker sjöhäst!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Stallmima
0

Tack för alla svar! Får kolla runt lite på nätet om allt. Synd bara hemsidan i #2 inte fungerar

mimåne
0

Länken i #2 borde fungera. Du kan hitta åt den om du använder våran sökfunktion här på sajten. Sök på "Sjöhästar!!" så hittar du den.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Yukionna15
0

Min mamma har haft sjöhästar och det är ingenting för  nybörjare! De är extremt svårhålna och dör väldigt snabbt ifall det sker en temperatur endring även om det handlar om endast 1 grad. Så ingenting som varken jag eller hon rekomenderar för en nybörjare, men om man känner någon med erfarenhet av sjöhästar som man kan rådfråga om olika saker så för all del pröva