vad för växter?
Jag har ett 65liters akvarium och tycker det är jobbigt att växterna växer så fort så man måste klippa av och hålla på. Så skulle vilja ha växter som inte blir så höga. Det ska ändå vara tätt planterat, fint och grönt. Tips på 3-4 st bra växter? Inte såna där man måste ha en sån syretub eller vad de heter. Utan växter man kan lyckas med genom lysrör bara. Gillar såna marktäckande men verkar som man behöver bättre grejer för de ska klara sig. Eller jag hade inte tur med dom jag testat.
vad för ljus har du?
Finns ju många olika varienter av Anubias, dom är ju svåra att ta död på, och dom växer inte särskilt fort heller. Pogostemon helferi tycker jag är fin men den är lite känsligare.
Java ormbunke kanske? Den växer långsamt och gillar inte alltför mycket ljus. Kräver ej CO2 eller gödning. Ska planteras på sten eller rot.
Vi har ett Växtlexikon här på sajten. Kika där och se om du hittar någon trevlig art :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus

Marktäckare önskar oftast Co2 tillsats och bra näring och ljus.
Jag har power glo T8 15w. Anubias har jag, den gillar jag och tålig och bra. Bladen blir inte tunna och fula liksom. Dom andra ska jag kolla upp. Tack!