Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 5228 ggr
Aristarcos
0

Dvärgbotia

Går det alls att få tag på Dvärgbotia ?

[Jens]
0

absolut, akvarielagret har dessa om man vill ha. =)

Aristarcos
0

Vart finns akvarielagret ? Kan dvärgbotiorna gå med neoner,  fjärilar, guppys och corodyra fiskar ?

[Jens]
0

När man beställer fiskar så är det oftast akvarielagret som fiskarna kommer ifrån. Kommer botiorna kunna få röra sig fritt i karet så borde det inte vara några problem. Alla vill ha sin plats att vara på.

Aristarcos
0

Det skulle vara efter min uppgradering.. till kring 100 liter.

[Jens]
0

Det borde gå bra. =) Köp inte för många. Är det stim på 6 st vardera så ska det gå bra men dra inte iväg med 20 st ..

Aristarcos
0

Åh, nej.. absolut inte 20 st tänkte bara ett par stycken :) Är de en stimfisk ?

[Jens]
0

De är stimfisk :)

Aristarcos
0

Rosa Dvärgbotia Petruichthys sp.Rosa

Äter den här också snäckor. Klarar de sig utan snäckor också ?

mimåne
1

Njaaa.. Jag tror inte den äter snäckor men jag har själv suktat efter den här och den går för tillfället inte att få tag på alls så vitt jag vet. Åtminstone inte bland svenska grossister. Jag har inte hittat någon i släktet Yunnanilus som finns tillgänglig just nu. Jag har till och med letat bland utländska grossister bland annat från Tjeckien men nej, de finns inte just nu :/

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Aristarcos
0

Akvarielagret listade dem det var därför jag frågade, och bara 38 kr per styck, den vanliga dvärg botian kostande nästan 200 kr.  Men vanlig dvärgbotia äter snäckor ?

Aristarcos
0

NamnArtStorlekTillgångFrånKommentarPrisLista

DVÄRGBOTIA 3-4CMAmbastatia sidthimunki166krImazo 2015-03-28

ROSA DVÄRGBOTIAPetruichthys sp.Rosa38krImazo 2015-03-28

Uppdaterad lista idag, så de ska finnas på Imazo !! 😃sök dvärgbotia på akvarielagrets hemsida !

mimåne
0

Nämen är det sant!! 😮😮 åh herre gud vad ska jag ta mig till nu!

Aristarcos
0

#12 yes det är sant…

Aristarcos
1

Åh fantastiskt, jag ringer och frågar om Dvärgbotia på en affär här, nej den har vi inte, den blir ju inte fullt så stor då försöker hen sälja in istället Ambastaia nigrolineata Svartbands botia..

mimåne
0

Hehe, blir det dem då eller ville du absolut ha "dvärgbotia" ?😃

Fy tusan nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.. Jag måste ju ha den där fisken..

Aristarcos
1

haha, ja, det finns väl bara en sak då… köpa den… har inte utrymmet ännu, utan det får bli vid uppgradering. Men blir en "dvärgbotia" ingen stor botia.. då jag kommer bara ha kring 100 liter, kan inte ha de som blir så stora..Hoppas bara priset går ner på dem bara, nu var det på 115 kr/st.